Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

کاربردهای لیزر رامان

کاربردهای لیزر رامان
لیزرهای فیبر رامان از قبل به عنوان لیزرهای قابل تنظیم باند پهن در بازار موجود هستند. این در دسترس بودن مسیر برنامه ها و پیشرفت های مختلف را هموار می کند:
  
1. تقویت با استفاده از الیاف PhC
الیاف کریستال فوتونیک (PhC) در مقایسه با فیبرهای نوری معمولی محدودیت برتر در شدت نور را دارند. حجم حالت را نیز می توان کاملاً کم نگه داشت. این عامل شدت نوری را که می تواند در الیاف PhC هدایت شود افزایش می دهد و بنابراین برای هرگونه کاربرد غیرخطی که اثر Raman یکی از آنهاست ، جذاب است. تقویت رامان با استفاده از الیاف PhC نامزدهای بسیار خوبی برای بازار آینده لیزرهای الیاف رامان هستند.

2. تولید Supercontinuum
لیزرهای الیاف رامان می توانند نور خروجی ایجاد کنند که استوکس از فرکانس ورودی منتقل شده است. اگر تقویت کافی مانند الیاف کریستال فوتونیک حاصل شود ، می توان فرکانس تغییر یافته استوکس را بیشتر تغییر داد. بنابراین فرآیند می تواند مجموعه ای از فرکانس ها را برای نور لیزر با پهنای باند خروجی ایجاد کند که از آن به عنوان تولید ابر پیوسته یاد می شود. الیاف ساطع شده در اکثر طیف IR با استفاده از الیاف PhC نشان داده شده است. از کاربردهای این الیاف می توان به طیف سنجی باند پهن با طول موج های فراوان برای بررسی وضعیت های ارتعاشی مولکول ها ، جامدات و حتی بافت انسان اشاره کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.