Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

ارتباطات از راه دور ، اسکن و طیف سنجی

ارتباطات از راه دور ، اسکن و طیف سنجی

دیودهای لیزر در ارتباطات از راه دور به عنوان منابع نوری که به راحتی تعدیل می شوند و به راحتی با هم اتصال می یابند برای ارتباطات فیبر نوری کاربرد گسترده ای دارند. از آنها در ابزار اندازه گیری مختلفی مانند دورسنجها استفاده می شود. یکی دیگر از موارد معمول استفاده در بارکد خوانها است. لیزرهای قابل مشاهده ، به طور معمول قرمز اما بعداً به رنگ سبز ، به عنوان نشانگر لیزر معمول هستند.   از دیودهای کم و زیاد در صنعت چاپ هم به عنوان منابع نوری برای اسکن (ورودی) تصاویر و هم برای ساخت صفحه چاپ (خروجی) با سرعت بالا و با وضوح بالا بسیار استفاده می شود. دیودهای لیزر مادون قرمز و قرمز در دستگاه های پخش سی دی ، CD-ROM و فناوری DVD رایج است. از لیزرهای بنفش در فناوری HD DVD و Blu-ray استفاده می شود. لیزرهای دیود همچنین کاربردهای زیادی در طیف سنجی جذب لیزر (LAS) برای ارزیابی با سرعت بالا ، کم هزینه یا نظارت بر غلظت گونه های مختلف در فاز گاز پیدا کرده اند. از دیودهای لیزر با قدرت بالا در مصارف صنعتی مانند عملیات حرارتی ، روکش کاری ، جوشکاری درز و برای پمپاژ لیزرهای دیگر مانند لیزرهای حالت جامد پمپ شده دیود استفاده می شود.

موارد استفاده از دیودهای لیزر را می توان به روش های مختلفی دسته بندی کرد. اکثر برنامه ها را می توان با لیزرهای حالت جامد بزرگتر یا نوسانگرهای پارامتری نوری ارائه داد ، اما هزینه کم لیزرهای دیود تولید انبوه ، آنها را برای کاربردهای بازار انبوه ضروری می کند. لیزرهای دیود را می توان در بسیاری از زمینه ها استفاده کرد. از آنجا که نور دارای ویژگی های مختلفی است (قدرت ، طول موج ، کیفیت طیفی و پرتو ، قطب بندی و غیره) ، طبقه بندی برنامه ها بر اساس این خصوصیات اساسی مفید است.

بسیاری از کاربردهای لیزرهای دیود در درجه اول از ویژگی "انرژی هدایت شده" یک پرتوی نوری استفاده می کنند. در این گروه ، می توان چاپگرهای لیزری ، بارکد خوان ها ، اسکن تصویر ، روشن کننده ها ، نشانگرها ، ضبط داده های نوری ، احتراق احتراق ، جراحی لیزر ، مرتب سازی صنعتی ، ماشینکاری صنعتی و سلاح های انرژی هدایت شده را شامل شود. برخی از این برنامه ها در حالی که برخی دیگر در حال ظهور هستند کاملاً اثبات شده اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.