Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

اکوکاردیوگرافی

اکوکاردیوگرافی ، اکوکاردیوگرام ، اکو قلب یا به سادگی اکو ، سونوگرافی قلب است. این نوعی تصویربرداری پزشکی از قلب است که با استفاده از سونوگرافی استاندارد یا سونوگرافی داپلر انجام می شود.
  
اکوکاردیوگرافی به طور معمول در تشخیص ، مدیریت و پیگیری بیماران مبتلا به هرگونه بیماری قلبی مشکوک یا شناخته شده مورد استفاده قرار می گیرد. این یکی از پرکاربردترین آزمایش های تشخیصی در قلب و عروق است. این می تواند اطلاعات مفیدی از جمله اندازه و شکل قلب (کمی سازی اندازه محفظه داخلی) ، ظرفیت پمپاژ و محل و میزان هرگونه آسیب بافتی را فراهم کند. اکوکاردیوگرام همچنین می تواند تخمین های دیگری از عملکرد قلب مانند محاسبه برون ده قلب ، کسر جهشی و عملکرد دیاستولیک (میزان آرامش قلب) به پزشکان ارائه دهد.

اکوکاردیوگرافی ابزاری مهم در ارزیابی ناهنجاری حرکت دیواره در بیماران مشکوک به بیماری قلبی است. این ابزاری است که به تشخیص زودرس سکته قلبی کمک می کند و نشان دهنده ناهنجاری حرکت دیواره منطقه ای قلب است. همچنین ، در ارزیابی و پیگیری در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی ، با ارزیابی کسر جهشی مهم است.

اکوکاردیوگرافی می تواند به تشخیص کاردیومیوپاتی ، مانند کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک ، کاردیومیوپاتی متسع و بسیاری موارد دیگر کمک کند. استفاده از اکوکاردیوگرافی استرس همچنین می تواند به تعیین اینکه آیا درد قفسه سینه یا علائم مرتبط با آن مربوط به بیماری قلبی است کمک کند. بزرگترین مزیت اکوکاردیوگرافی این است که تهاجمی نیست (شامل شکستن پوست یا ورود به حفره های بدن نمی شود) و هیچ گونه خطرات و عوارض جانبی مشخصی ندارد.

اکوکاردیوگرام نه تنها می تواند تصاویر سونوگرافی از ساختارهای قلب ایجاد کند ، بلکه می تواند با استفاده از سونوگرافی داپلر پالس یا موج پیوسته ارزیابی دقیقی از خون جریان یافته در قلب توسط اکوکاردیوگرافی داپلر ایجاد کند. این امکان ارزیابی جریان خون طبیعی و غیر طبیعی از طریق قلب را فراهم می کند. داپلر رنگی و همچنین داپلر طیفی برای تجسم هرگونه ارتباط غیر طبیعی بین دو طرف چپ و راست قلب ، نشتی خون از طریق دریچه ها (نارسایی دریچه ای) و تخمین میزان باز بودن دریچه ها (یا باز نشدن آنها) استفاده می شود. در مورد تنگی دریچه). از تکنیک داپلر همچنین می توان برای حرکت و اندازه گیری سرعت بافت ، توسط اکوکاردیوگرافی داپلر بافت استفاده کرد.

اکوکاردیوگرافی همچنین اولین فوق تخصص سونوگرافی بود که از کنتراست داخل وریدی استفاده کرد. اکوکاردیوگرافی توسط سونوگرافیست های قلب ، فیزیولوژیست های قلب (انگلستان) یا پزشکان آموزش دیده در اکوکاردیوگرافی انجام می شود.

پزشک سوئدی اینگ ادلر (2001-1919) ، فارغ التحصیل دانشگاه لوند ، که به عنوان "پدر اکوکاردیوگرافی" شناخته می شود ، اولین حرفه وی بود که از تصویربرداری اکو نبض اولتراسونیک در تشخیص بیماری قلبی استفاده می کند ، فیزیکدان صوتی فلوید فایستون توسعه یافته برای تشخیص نقص در ریخته گری فلزات. در حقیقت ، ادلر در سال 1953 با استفاده از رفلکتوسکوپ اولتراسونیک Firestone-Sperry ، اولین اکوکاردیوگرافی را تولید کرد. در توسعه اکوکاردیوگرافی ، ادلر با فیزیکدان کارل هلموت هرتز ، پسر برنده نوبل گوستاو هرتز و نوه هاینریش رودلف هرتس کار کرد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.