Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

نانوبیوفوتونیک

موارد برجسته مقاله

ویژگی های نوری ، به طور کلی ، به شدت توسط اندازه ذرات تعیین می شود و بنابراین نانومواد ویژگی های نوری را نسبت به ساختارهای ماکروسکوپی خود بهبود بخشیده اند.

NIR-نانوبیوفوتونیک  مزیت منحصر به فردی را در استفاده از اشعه غیر یونیزه کننده برای نفوذ بافت غیر تهاجمی فراهم می کند و تشدید نوری مبتنی بر NIR سه هدف عمده در زمینه زیست پزشکی دارد: گرمایش موضعی ، تصویربرداری فلورسانس موضعی و آزاد سازی موضعی داروها یا سایر مواد شیمیایی از حامل.
  
وابسته به ترکیب نانو حامل ها ، تحویل داروی NIR پاسخگو را می توان با سه استراتژی به دست آورد: الف) خود مختل شدن نانو حامل ها در پاسخ به قرار گرفتن در معرض NIR ، ب) اختلال در پیوندهای قفس NIR-labile و ج) باز کردن پاسخ NIR قفس دروازه بانان.

استراتژی قرار گرفتن در معرض NIR گذرا در ترکیب با نانو حامل ها ممکن است برای هدف گذاری خاص مغز مفید باشد زیرا اثر نور گرمایی سلول آسیب رسان در صورت قرار گرفتن در معرض NIR گذرا به صفر می رسد.

دیدگاه های بیولوژیکی قرار گرفتن در معرض NIR در گروه های مختلف جمعیتی باید قبل از اتصال نانوذرات NIR برای اهداف پزشکی در زمان واقعی مشخص شود.

پیشرفت در تحویل دارو به سمت آزمایشات بالینی نتایج فرآیند تکاملی است که در آن آزمایشات (و خطاهای) زیادی برای دستیابی به زنده ماندن فیزیولوژیکی حامل های دارو مورد نیاز است. به همین ترتیب ، چالش های موجود در تحویل دارو مبتنی بر NIR-nanobiophotonics باید برای دستیابی به امکان سنجی آنها برای مطالعات بالینی رفع شود.

در این کادر خلاصه نکات کلیدی موجود در مقاله آورده شده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.