Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

آیا تصویر توموگرافی رایانه ای با پرتو مخروطی توانایی نظارت بر پاسخ به رادیوتراپی بدن استریوتاکتیک ریه را دارد؟

سرطان ریه سلول کوچک (NSCLC) متداول ترین نوع سرطان ریه است که 85٪ کل سرطان های ریه را تشکیل می دهد. با پیش آگهی ضعیف و میزان بقای کم مشخص می شود (1). چندین مطالعه تجزیه و تحلیل کمی از ویژگی های مختلف پس از درمان رادیوتراپی بدن استریوتاکتیک (SBRT) در سرطان ریه ، با استفاده از مطالعات توموگرافی کامپیوتری (2) ، به طور خاص ، با روش توموگرافی کامپیوتری پرتو مخروط (CBCT) که برای ارزیابی بیمار استفاده می شود ، انجام داده اند.   موقعیت یابی قبل از هر جلسه درمان. این مطالعات نشان می دهد که از طریق این ویژگی ها می توان سیر تکاملی نتیجه درمان بیمار را مطالعه کرد. در این کار گذشته نگر ، ما چندین ویژگی CBCT را در بافت واقعی تومور ریه بیمار ارزیابی می کنیم.
مواد و روش ها
تقسیم بندی منطقه مورد نظر برای تجزیه و تحلیل ویژگیهای مختلف قابل استخراج با استفاده از نرم افزار رایگان 3D Slicer 4.10.2 انجام شد. پس از مشخص شدن ویژگی های مورد استفاده ، تصاویر بدست آمده توسط CBCT مربوط به تومورهای ریه در بیماران واقعی که تحت SBRT ریه قرار گرفتند ، در آغاز ، میانه و پایان درمان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. ویژگی های شدت مورد توجه خاص در این کار بود.
نتایج و بحث
در تصاویر CBCT قفسه سینه ، ویژگی های شدت حجم تومور که الگویی از تغییر را نشان می دهد ، برای ارزیابی پاسخ بافت تومور به درمان انتخاب شده است. این روش از طریق تصاویر CBCT که قبل از هر جلسه SBRT بدست آمده است ، برای نه سری از تصاویر مربوط به موارد بالینی واقعی سرطان ریه تحت درمان با SBRT اعمال شد. انرژی ، میانگین انحراف مطلق و انرژی کل نمونه هایی از ویژگی های شدت هستند که تا حدی تأثیر درمان را منعکس می کنند.
نتیجه گیری
در این کار چندین ویژگی تصویربرداری CBCT ارائه می شود که تا حدی تأثیر درمان SBRT ریه را در بافت تومور منعکس می کند.
منابع
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.