Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

پلاسمای اتمسفر سرد برای غیرفعال سازی SARS-CoV-2

چکیده

ویروسهای عفونی سندرم کرونا ویروس 2 (SARS-CoV-2) برای چندین ساعت در سطوح مختلف (به عنوان مثال پلاستیک ، فلزات و مقوا) زنده هستند. این یک چرخه انتقال برای عفونت انسان است که می تواند با توسعه رویکردهای غیرفعال جدید شکسته شود. ما برای غیرفعال کردن SARS-CoV-2 در سطوح مختلف از جمله پلاستیک ، فلز ، مقوا ، چرم کامپوزیت بسکتبال ، چرم فوتبال و چرم بیس بال ، از یک پلاسمای جوی سرد (CAP) کارآمد با گاز خوراک آرگون استفاده کردیم.   این نتایج نشان دهنده پتانسیل بزرگ CAP به عنوان وسیله ای ایمن و م toثر برای جلوگیری از انتقال ویروس و عفونت ها برای طیف وسیعی از سطوح است که تماس مکرر انسانی را تجربه می کنند. از آنجا که این اولین نمایشگر غیرفعال کردن SARS-CoV-2 در پلاسمای سرد است ، این یک نقطه عطف مهم در پیشگیری و درمان بیماری ویروس کرونا است 2019 (COVID-19) و فرصتی جدید برای علم ، مهندسی و جوامع پزشکی

ویروس کرونا ویروس 2019 (COVID-19) نوعی بیماری عفونی در حال ظهور است که به دلیل سندرم حاد تنفسی حاد کرونا ویروس 2 (SARS-CoV-2) ایجاد می شود. 1-3 بیمار با COVID-19 تظاهراتی از عفونت دستگاه تنفسی مانند تب ، سرفه ، ذات الریه و در موارد شدید مرگ. COVID-19 زندگی را به خطر می اندازد و از طریق قطرات تنفسی گسترش می یابد و ویروس را از یک موضوع به فرد دیگر از طریق انتقال هوا و سطح منتقل می کند. 4-6 SARS-CoV-2 باعث همه گیری یکبار در قرن شده است و مطالعات نشان داده است که ویروسهای عفونی برای چندین ساعت در سطوح مختلف (به عنوان مثال پلاستیک ، فلزات و مقوا) زنده هستند. 7–12 آلودگی سطحی خطر زیادی برای انتقال SARS-CoV-2 بین افراد ایجاد می کند و شکستن چرخه انتقال حیاتی است با توسعه رویکردهای جدید غیرفعال سازی.

پلاسما یکی از چهار حالت اساسی ماده (یعنی جامد ، مایع ، گاز و پلاسما) است و از این رو نامگذاری شده است زیرا گونه های بارداری که از پلاسما تشکیل شده اند می توانند تا حدودی شبیه اجزای سلولی خون باشند که به پلاسمای خون متصل هستند. .13 نشان داده شده است که پلاسمای جوی سرد (CAP) که در فشار اتمسفر و دمای اتاق کار می کند ، با خیال راحت و به طور م contثر سطوح آلوده را درمان می کند و می تواند هر دو سطح صاف و بسیار برجسته را درمان کند .14-16 اثر CAP به بسیاری از اجزای آن مانند به عنوان گونه های فعال اکسیژن و نیتروژن (RONS) ، که رفتارهای مطلوبی را برای کاربردهای پزشکی و صنعتی از خود نشان می دهند. 17–24 در این نامه ، ما از درمان های CAP برای غیرفعال کردن SARS-CoV-2 در سطوح مختلف از جمله پلاستیک ، فلز ، مقوا ، بسکتبال استفاده کردیم. چرم ، چرم فوتبال ، و چرم بیس بال.

CAP توسط یک جت پلاسمای فشار اتمسفر (APPJ) تحویل داده شد که از یک پیکربندی استاندارد APPJ متشکل از یک مونتاژ دو الکترود با یک الکترود متمرکز شده متصل به یک ترانسفورماتور ولتاژ بالا و یک الکترود حلقه ای خارجی پایه استفاده می شود 1 (a)] ، و مانند سایر طرحهای APPJ است. 25–29 بدنه سفارشی با استفاده از چاپگر 3D LulzBot TAZ 6 در UCLA ساخته شده است. 30 ما شرایط عملیاتی را فراهم کردیم که شرایط پلاسما نسبتاً پایدار و محتوای گونه های واکنش پذیر بالا را فراهم کند .31 این شرایط با توان ورودی RMS تقریباً 12 وات بدست آمد و سرعت جریان برای پلاسمای آرگون (Ar) و هلیوم (He) به ترتیب 6.4 لیتر در دقیقه و 16.5 لیتر در دقیقه بود. ولتاژ تخلیه برای هر دو گاز تغذیه کننده Ar و He به ترتیب 16.8 کیلوولت و 16.6 کیلوولت (اوج قله) در فرکانس 12.9 کیلوهرتز و 12.7 کیلوهرتز بود ، همانطور که در شکل نشان داده شده است. 1 (ب) و 1 (ج) محتوای گونه های واکنشی از طریق طیف سنجی نشر نوری (OES) با استفاده از یک طیف سنج نوری متصل به فیبر (LR1-ASEQ Instruments) ، با دامنه طول موج 300 نانومتر - 1000 نانومتر اندازه گیری شد. خطوط انتشار و نوارهای گونه های واکنشی تولید شده توسط پلاسمای Ar مشخص شدند . 32 اوج تراکم بالای OH در 309 نانومتر شناسایی شد و اوج O با تراکم کم در 777 نانومتر شناسایی شد. N2 با شدت کم سیستم دوم مثبت (C3Πu – B3Πg) با قله های آن در 337 نانومتر ، 358 نانومتر و 381 نانومتر مشاهده شد. خمش Ar در محدوده 650 نانومتر و 850 نانومتر مشاهده شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.