Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

روش لیزر برای بیماران کودکان مبتلا به صرع دارای مزایایی نسبت به جراحی سنتی مغز است

استفاده از لیزر برای یک جراحی نادر مغز برای درمان تشنج قطره ، که باعث می شود کودک مبتلا به صرع ناگهان سقوط کند ، دارای مزایایی نسبت به جراحی جمجمه باز سنتی است ، از جمله اقامت کوتاه مدت در بیمارستان برای بیماران ، یک مطالعه به رهبری محققان UT جنوب غربی یافته های منتشر شده در مجله جراحی مغز و اعصاب ، اولین داده های کمی را در مقایسه دو نوع عمل جراحی به نام کالوسوتومی جسمی ارائه می دهد.

  

آنجلا وی پرایس ، MD ، استادیار جراحی مغز و اعصاب و اطفال در UTSW ، که صرع جراحی را رهبری می کند ، می گوید: "داده های ما نشان می دهد که جراحی کالوسوتومی لیزر برای کودک راحت تر و در نتیجه برای والدین و خانواده ها راحت تر است." خدمات در بهداشت کودکان.


در سالهای اخیر ، پرایس و چند جراح مغز و اعصاب کودکان در سراسر کشور شروع به انجام یک روش کم تهاجمی کرده اند ، که در آن یک لیزر کوچک از طریق یک برش کوچک در جمجمه وارد می شود تا بخشی از جسم پینه ، یک باند بافت را بسوزاند. که نیمکره چپ و راست مغز را بهم متصل می کند. این عمل سنتی شامل یک برش بزرگ برای برداشتن بخشی از جمجمه برای دسترسی است. پرایس و همکارانش 19 بیمار را که تحت 24 عمل قرار گرفتند ، بررسی کردند: 16 نفر از طریق جراحی کالوسوتومی جسم باز و هشت نفر تحت لیزر بودند.


نتایج نشان داد که برای هر دو نوع عمل ، تشنج قطره عملاً برطرف شده و میزان عوارض پس از جراحی کم است. اما تکنیک لیزر به بیمار نیاز داشت که کمتر از نیمی از زمان را در بخش مراقبت ویژه کودکان بگذراند و کل مدت اقامت در بیمارستان را کاهش دهد (4.6 روز در مقابل 5.7 روز). علاوه بر این ، کودکان در مقایسه با حدود 20 درصد از افرادی که تحت ترمیم باز قرار می گیرند ، به هیچگونه توان بخشی در بیمارستان بستری نمی شوند و 12 برابر خون کمتری از دست می دهند (7 میلی لیتر در مقابل 84 میلی لیتر).


Price خاطرنشان می کند که زمان عمل برای روشهای لیزر تقریباً دو برابر گروه روش باز بود (492 دقیقه در مقابل 249 دقیقه) که بخشی از آن به دلیل تصویربرداری MRI قبل و حین عمل بود. بیماران لیزر داروهای کورتیکواستروئید تقریباً سه برابر بیشتر از کسانی که روش های باز داشتند استفاده کردند.


مرکز پزشکی کودکان تنها بیمارستانی است که این اقدامات را در دالاس انجام می دهد ، و یکی از معدود موارد در ایالات متحده است. از آنجا که جراحان مزایای این روش ها را بهتر درک می کنند ، پیش بینی می کنم برای بیمارانی که به بهترین وجه با این موارد تشنج کنترل می شوند ، به گزینه محبوب تری تبدیل شوند. روشهای حداقل تهاجمی. "


آنجلا V. پرایس ، عضو ، موسسه مغز پیتر اودانل جونیور

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.