Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

لیزر پالسی

عملکرد پالسی لیزرها به هر لیزری اطلاق نمی شود که به عنوان موج پیوسته طبقه بندی نشود ، بنابراین قدرت نوری در پالس هایی با مدت زمان طولانی با برخی از سرعت تکرار ظاهر می شود. این شامل طیف گسترده ای از فن آوری است که به تعدادی از انگیزه های مختلف پرداخته است. بعضی از لیزرها به دلیل اینکه نمی توانند در حالت مداوم اجرا شوند ، پالس می شوند.

  

در موارد دیگر ، این برنامه نیاز به تولید پالس هایی دارد که انرژی تا حد ممکن بیشتری دارند. از آنجا که انرژی پالس برابر است با متوسط ​​توان تقسیم بر میزان تکرار ، این هدف را می توان گاهی اوقات با کاهش سرعت پالس ها برآورده کرد تا در بین پالس ها انرژی بیشتری جمع شود. به عنوان مثال در فرسایش لیزر ، اگر در مدت زمان خیلی کوتاهی گرم شود ، مقدار کمی از مواد موجود در سطح یک قطعه قابل تبخیر است ، در حالی که با تأمین انرژی به تدریج ، گرما جذب می شود. ، هرگز در یک نقطه خاص به درجه حرارت کافی بالا نرسید.


سایر برنامه ها به ویژه به منظور دستیابی به اثرات نوری غیرخطی ، به قدرت حداکثر پالس (و نه انرژی در پالس) متکی هستند. برای یک انرژی پالس معین ، این امر به ایجاد پالس هایی با کمترین مدت ممکن با استفاده از تکنیک هایی مانند سوئیچینگ Q نیاز دارد.


پهنای باند نوری یک پالس نمی تواند باریک تر از متقابل عرض پالس باشد. در مورد پالس های بسیار کوتاه ، این امر به معنای لیز کردن یک پهنای باند قابل توجه است ، کاملاً برخلاف پهنای باند بسیار باریک معمول لیزرهای موج پیوسته (CW). محیط لیزر در برخی از لیزرهای رنگی و لیزرهای حالت جامد ویبرونیک باعث افزایش نوری در پهنای باند وسیع می شود و لیزر را ممکن می سازد که می تواند پالس های نوری به اندازه چند فمتوثانیه تولید کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.