Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

کاربردهای لیزرهای قابل تنظیم

کاربردهای لیزرهای قابل تنظیم


منابع لیزر قابل تنظیم با طول موج کاربردهای بسیاری دارند که چند نمونه از آنها عبارتند از:


در طیف سنجی جذب لیزر ، می توان از لیزر قابل تنظیم با طول موج با پهنای باند نوری باریک برای ضبط طیف های جذبی با وضوح فرکانس بسیار بالا استفاده کرد. در یک سیستم LIDAR ، لیزر ممکن است به یک طول موج تنظیم شود که مخصوص یک ماده خاص برای کنترل است.

روشهای مختلف خنک کننده لیزر به طول موج لیزر نیاز دارد تا دقیقاً در بعضی از تشدیدهای اتمی یا نزدیک آن تنظیم شود.  

تنظیم رزونانس های اتمی در جداسازی ایزوتوپ لیزری نیز استفاده می شود. سپس لیزر به یون ایزاسیون این اتم ها و در نتیجه انحراف آنها با یک میدان الکتریکی به یک ایزوتوپ خاص تنظیم می شود.

برای خصوصیات دستگاه می توان از لیزر قابل تنظیم استفاده کرد ، به عنوان مثال مدارهای فوتونیک

در ارتباطات فیبر نوری با مالتی پلکسینگ تقسیم طول موج ، لیزر قابل تنظیم در صورت خرابی یکی از لیزرهای با طول موج ثابت برای کانالهای خاص می تواند به عنوان یک لوازم یدکی باشد. حتی اگر هزینه یک لیزر قابل تنظیم بیشتر باشد ، استفاده از آن می تواند مقرون به صرفه باشد زیرا لیزر اضافی منفرد می تواند در هر کانال انتقالی که لازم است کار کند. از آنجا که هزینه لیزرهای قابل تنظیم دیگر خیلی بیشتر از لیزرهای غیر قابل تنظیم نیست ، لیزرهای قابل تنظیم در حال حاضر اغلب حتی در کل استفاده می شوند.

در اندازه گیری فرکانس نوری ، اغلب لازم است که طول موج لیزر را به یک استاندارد مرجع خاص تثبیت کنیم (به عنوان مثال یک سلول گاز چند گذر یا یک حفره مرجع نوری). این می تواند به عنوان مثال محقق شود با یک سیستم بازخورد الکترونیکی ، که به طور خودکار طول موج لیزر را تنظیم می کند.

برخی از تداخل سنج ها و حسگرهای فیبر نوری از یک منبع لیزر قابل تنظیم با طول موج سود می برند ، به عنوان مثال اگر این امر امکان رفع ابهام یا جلوگیری از اسکن مکانیکی طول مسیر نوری را فراهم می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.