Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

تکنیک های جدید میکروسکوپی بدون برچسب تجسم بهتری از وزیکول های خارج سلولی را فراهم می کند

  

تکنیک های جدید میکروسکوپی بدون برچسب تجسم بهتری از وزیکول های خارج سلولی را فراهم می کند


آزمایشگاه تصویربرداری بیوفوتونیک در موسسه علوم و فنون پیشرفته بکمن تکنیک های تصویربرداری را توسعه داده است که بدون استفاده از رنگ آمیزی یا برچسب ها ، بافت ها را بررسی می کند. محققان با استفاده از یک منبع لیزر یک سیستم منحصر به فرد ایجاد کردند که می تواند اطلاعات بیشتری در مورد یک بافت را در مقایسه با روش های تصویربرداری سنتی به دست آورد. این سیستم تجسم بهتری از وزیکول های خارج سلولی - بسته های کوچکی که به دلیل افزایش تعداد آنها و مرتبط بودن با سرطان - به ویژه در ارتباط با سلول های سرطانی پستان ، فراهم می کند.


"ما می توانیم اطلاعاتی در مورد ساختار و متابولیسم بافت زنده بدست آوریم. سیستم تصویربرداری به ما امکان می دهد تا همه این اطلاعات را به طور همزمان بگیریم ، به ما امکان می دهد جزئیات بیشتری در مورد بافت ، سلول ها و عملکرد آنها نسبت به روش های فعلی تصویربرداری ، "دکتر استفان بوپارت ، استاد مهندسی Abel Bliss با انتصاباتی در مهندسی برق و کامپیوتر و مهندسی زیستی در دانشگاه ایلینوی در Urbana-Champaign ، که آزمایشگاه تصویربرداری بیوفوتونیک را رهبری می کند ، و همچنین یک پزشک پزشکی است.


مقاله "تجسم و خصوصیات وزیکولهای خارج سلولی بدون برچسب در سرطان پستان" در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده و در جلد مجله برجسته شده است.


سلول ها حتی در شرایط عادی نیز از این وزیکول های خارج سلولی برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند. سلول های توموری این وزیکول های خارج سلولی را تغییر داده و بیشتر در بدن آزاد می شوند. به همین دلیل ، آنها توانایی استفاده به عنوان نشانگر پیشرفت سرطان را دارند. "


مقاله دوم ، "تشخیص حین عمل در زمان واقعی توسط شبکه عصبی عمیق مبتنی بر بافت شناسی مجازی چند فتونی" ، در Precision Oncology منتشر شد و در آن ترکیبی از تصویربرداری بدون برچسب با تکنیک های یادگیری عمیق بررسی شده است.


در حال حاضر ، وقتی جراحان تومورها را از بیماران خارج می کنند ، آنها نمونه های بافتی را از حاشیه تومور تجزیه و تحلیل می کنند تا اطمینان حاصل شود که تمام بافت سرطانی برداشته شده است. متأسفانه ، آزمایشگاه های آسیب شناسی که نمونه ها را تجزیه و تحلیل می کنند ، ممکن است چند روز طول بکشد تا تجزیه و تحلیل آنها انجام شود.


شما گفتید: "ما در حال تلاش برای استفاده از تکنیک بدون برچسب برای مشاهده بلافاصله بافت در اتاق جراحی هستیم." "بعد از اینکه تصاویر را به دست آوردیم ، از یادگیری عمیق استفاده می کنیم ، که می تواند برای تمایز بین بافت سرطانی و طبیعی پستان استفاده شود."


بوپارت گفت: "ما امیدواریم که این روش برای تشخیص پزشکی و کاربردهای بالینی بیشتر مورد استفاده قرار گیرد. تکنیک های فعلی مفید اما منسوخ و وقت گیر هستند. ما فکر می کنیم که اطلاعات جدید زیادی وجود دارد که می توانیم از این فناوری به دست آوریم." .


بوپارت گفت: "این سیستم خود تا حدودی گران است ، اما بر خلاف سایر میکروسکوپهای سطح بالا که در حال حاضر استفاده می شود نیست و با بالغ شدن فناوری لیزر ، طی چند سال باید هزینه ها کاهش یابد." "چالش ذاتی دیگر ما این است که اگر تصاویر با وضوح بالا می خواهید ، باید بر روی مناطق کوچکتر تمرکز کنید. با این حال ، وقتی مناطق کوچکتر را بررسی می کنیم ، هنوز می توانیم از آنچه در بافت اتفاق می افتد ، یک تصویر مناسب بدست آوریم. "

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.