Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

لیزرهای پالسی

لیزرهای پالسی لیزرهایی هستند که نور را نه در حالت مداوم ، بلکه به صورت پالس های نوری (چشمک زدن های نور) منتشر می کنند. این اصطلاح معمولاً برای لیزرهای سوئیچ شده Q استفاده می شود ، که به طور معمول پالس های نانو ثانیه منتشر می کنند ، اما این مقاله به بررسی اجمالی طیف وسیع تری از لیزرهای تولید کننده پالس می پردازد.   بسته به مدت زمان پالس ، انرژی پالس ، میزان تکرار پالس و طول موج مورد نیاز ، روش های بسیار متفاوتی برای تولید پالس و انواع بسیار متفاوت لیزر پالسی استفاده می شود. مقاله  تولید پالس با جزئیات بیشتری روش های فنی را توصیف می کند ، در حالی که در این مقاله انواع لیزرهای پالسی مورد بحث قرار می گیرد:

انواع مختلف لیزرهای فعال یا غیرفعال Q-switched در رژیم مدت زمان نانو ثانیه پالس منتشر می کنند. به ویژه لیزرهای ریز تراشه جمع و جور همچنین می توانند پالس های زیر نانو ثانیه تولید کنند. بیشتر لیزرهای Q-switched لیزرهای حالت جامد هستند و بعضی از آنها می توانند به انرژی پالس بالا در ناحیه میلی ژول یا حتی چند ژول برسند.
برخی از لیزرهای حالت جامد با لامپ های فلش پمپ می شوند اما Q-switched نیستند. در حالت آزاد کار ، پالس های طولانی تر و انرژی های پالس تا حدودی بالاتر به دست می آید.
از لیزرهای Excimer برای تولید پالس های شدید نانو ثانیه در منطقه طیفی ماوراlet بنفش استفاده می شود. آنها با پالس های الکتریکی نسبتاً کوتاه پمپ می شوند.
برخی دیگر از لیزرهای گازی (به عنوان مثال لیزرهای ازت) و لیزرهای بخار فلز (به عنوان مثال لیزرهای بخار مس) نیز با پالس های فعلی هدایت می شوند و به طور معمول نمی توانند در موج مداوم کار کنند.
پالس های فوق کوتاه با مدت زمان در دامنه پیکو ثانیه یا فمتوسکند معمولاً با لیزرهای حالت قفل شده تولید می شوند که ممکن است لیزرهای فله حالت جامد ، لیزرهای الیافی یا لیزرهای نیمه رسانا باشند. انرژی نبض آنها به طور کلی کاملاً کم است و میزان تکرار نبض معمولاً در ناحیه مگا هرتز یا گیگاهرتز است. برای انرژی پالس بالاتر (تقریباً به ترتیب بزرگتر) ، ممکن است از لیزر تخلیه شده در حفره استفاده شود.
لیزرهای نیمه هادی سوئیچ گین برای پالس های نانو ثانیه یا پیک ثانیه با انرژی نسبتاً کم (لیزرهای دیود → پیکوثانیه) مناسب هستند.
پالس های نسبتاً طولانی را می توان به عنوان مثال تولید کرد. با دیودهای لیزر در عملکرد موج شبه مداوم.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.