Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

جزوه لیزر پزشکی

برنامه های پزشکی

طیف گسترده ای از کاربردهای پزشکی وجود دارد. اغلب این موارد مربوط به قسمتهای خارجی بدن انسان است که با نور به راحتی به آنها می رسد. به عنوان مثال می توان به جراحی چشم و اصلاح بینایی (LASIK) ، دندانپزشکی ، پوست (به عنوان مثال درمان فوتودینامیکی سرطان) و انواع مختلفی از درمان های زیبایی مانند از بین بردن خال کوبی و از بین بردن مو اشاره کرد.
  
از لیزرها نیز برای جراحی (به عنوان مثال پروستات) استفاده می شود و از امکان برش بافت در حالی که خونریزی کمتری ایجاد می کند ، استفاده می شود. برخی از عمل ها را می توان با استفاده از روش آندوسکوپی انجام داد. آندوسکوپ ممکن است حاوی یک فیبر نوری برای رساندن نور به صحنه عمل و یک فیبر دیگر برای تصویربرداری باشد ، جدا از کانالهای اضافی برای ابزارهای مکانیکی.

برای کاربردهای پزشکی ، انواع بسیار مختلفی از لیزر مورد نیاز است ، بسته به طول موج نوری ، توان خروجی ، قالب پالس و غیره. در بسیاری از موارد ، طول موج لیزر به گونه ای انتخاب می شود که مواد خاصی (به عنوان مثال رنگدانه ها در خال کوبی ها یا پوسیدگی در دندان ها) نور را جذب کنند. با شدت بیشتری نسبت به بافت اطراف ، به طوری که می توان آنها را با دقت بیشتری هدف قرار داد.

لیزرهای پزشکی همیشه برای درمان استفاده نمی شوند. بعضی از آنها به تشخیص کمک می کنند ، به عنوان مثال از طریق روش های تصویربرداری چشمی ، میکروسکوپ لیزری یا طیف سنجی لیزری (به زیر مراجعه کنید).

برای جزئیات بیشتر ، به مقاله لیزرهای پزشکی مراجعه کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.