Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

استفاده مستقیم از لیزرهای دیود با قدرت بالا در پوست

3. استفاده مستقیم از لیزرهای دیود با قدرت بالا در پوست

همانطور که قبلاً اشاره شد ، لیزرهای دیود باعث افزایش توان خروجی در محدوده نزدیک مادون قرمز می شوند. در پوست ، این طول موج ها همراه با جذب خون برای درمان بیماری های مختلف مانند ناهنجاری های عروقی و همانژیوم استفاده می شود. به دلیل کاهش ضریب جذب و پراکندگی در بافت ، لیزرهای دیود مربوطه امکان عمق نفوذ طولانی تر و درمان عروق عمیق تر را فراهم می کنند.   علاوه بر این ، لیزرهای دیود نیاز سیستم های جمع و جور و کارآمد را برطرف می کنند. انعطاف پذیری آنها در طول موج ها و کنترل مستقیم انتشار لیزر امکان بهینه سازی پارامترهای درمان را با توجه به کروموفورهای خاص ، نتیجه درمان و کاهش عوارض جانبی فراهم می کند.


3.1 معرفی کوتاه فوتوترمولیز انتخابی

کاربرد لیزرها در زمینه زیست پزشکی به شدت با فعل و انفعالات بافت نور ارتباط دارد. چنین تعاملات هم تصویربرداری و هم درمانهای مستقیم را امکان پذیر می کند. فعل و انفعالات بافت نور را می توان به طور عمده با چهار پارامتر مختلف توصیف و تعیین کرد: به ترتیب ضریب شکست ، ضریب پراکندگی ، عملکرد فاز پراکندگی و ضریب جذب 96. در حالی که ضریب پراکندگی احتمال وقایع پراکندگی فوتون را تعریف می کند ، ضریب جذب اطلاعاتی را در مورد میزان انرژی استخراج شده از یک موج نوری تصادفی فراهم می کند. وابستگی آنها به طول موج 97 و نسبت بین ضریب پراکندگی و مجموع ضرایب پراکندگی و جذب ، که آلبدو 98 نامیده می شود ، عمق نفوذ و در نتیجه طول موج های مطلوب را برای کاربردهای مختلف تعیین می کنند.


در محدوده مرئی (400-600 نانومتر) جذب توسط اکسی و دیوکسی-هموگلوبین و ملانین تحت سلطه است (شکل 5). بالای 1300 نانومتر آب جذب کننده اصلی است. در آن پنجره (– 600–1300 نانومتر) ضرایب جذب به میزان 1–4 سفارش کاهش می یابند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.