Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

درمان لیزر endovenous ناهنجاری های عروقی

درمان لیزر endovenous ناهنجاری های عروقی

ناهنجاری های عروقی اختلالات رگ های خونی یا لنفاوی است که باعث ایجاد ضایعات مایل به قرمز یا مایل به آبی در زیر پوست می شود 104. به عنوان مثال ، ناهنجاری های وریدی از اختلالات شایع هستند که دریچه های داخل وریدها قادر به جلوگیری از ریفلاکس خون نیستند که باعث تورم ، درد و گرفتگی عضلات می شود.   درمان جراحی انتخابی ، بستن و از بین بردن رگها است که منجر به عوارضی مانند ضربه ، خونریزی و زخم ، و همچنین افزایش هزینه های بیمارستان و مدت زمان بهبودی طولانی می شود 107. روش غیر جراحی اسکلروتراپی است ، که همچنین می تواند باعث تغییر رنگدانه ها و 108.

یک روش جایگزین درمان لیزر endovenous (EVLT) است ، یک روش کم تهاجمی که برای درمان رگهای واریسی 109 معرفی شده است. گرمای تولید شده توسط جذب از طریق خون و دیواره رگها پخش می شود و باعث ایجاد حباب های بخار می شود که باعث آسیب گرمایی و انسداد رگ می شود 110 .

انرژی نوری یک لیزر پرقدرت ، پالس طولانی و فیبر همراه مستقیم از طریق فیبر به داخل رگ منتقل می شود و با استفاده از تصویربرداری اولتراسوند هدایت می شود. پالس های نور در حالی شروع می شوند که فیبر به آرامی خارج می شود و باعث بسته شدن رگ می شود. در مقایسه با اسکلروتراپی ، EVLT کنترل دقیق تر آسیب دیواره ورید را کاهش می دهد ، و این باعث کاهش نرخ تجدید رگ های بسته می شود.

لیزرهای دیود لیزرهای انتخابی EVLT هستند. آنها سطح قدرت و طول موج لازم را در بسته های فیبر دار فراهم می کنند که سیستم های لیزری فشرده و کم هزینه را برای درمان امکان پذیر می کنند. علاوه بر این ، مقدار انرژی را می توان دقیقاً مستقیماً توسط جریان لیزر کنترل کرد. اولین نمایشگر لیزر دیود EVLT با استفاده از لیزر 14 وات 810 نانومتری 109 انجام شد. روش واقعی با تحویل 3-4 وات در پالس های 1-2 ثانیه ای انجام شد ، زیرا به دلیل جریان خون باعث گرما می شود. طول وریدهای تحت درمان 5 میلی متر و طول آنها 20 سانتی متر بود. نتایج فوری میزان بسته شدن عالی 100٪ را در مقایسه با سایر تکنیک های کم تهاجم نشان می دهد. این نتایج توسط گروههای دیگر 107 ، 110-113 تأیید شد. مطالعه اثر کوتاه مدت EVLT نشان داد که 99 درصد از 90 مورد هنوز بسته شدن رگ ها را پس از 9 ماه پیگیری نشان دادند 107. به بیماران دستور داده شد که بلافاصله بعد از عمل راه بروند و فعالیتهای عادی روزمره خود را ادامه دهند ، که این نشان دهنده زنده ماندن است. روش. عوامل خطر برای عدم انسداد نه تنها به پارامترهای لیزر ، مانند روان بودن (انرژی در هر سانتی متر مربع) یا زمان تابش ، بلکه به پارامترهای فیزیولوژیکی مانند قطر ورید و فاصله ترومبوس تا یک رگ بزرگتر بعد از عمل 114 مربوط هستند. بنابراین ، تشخیص دقیق در تعیین لیزر مناسب و پارامترهای آن برای بهینه سازی نتیجه این روش های درمانی و به حداقل رساندن عوارض جانبی از اهمیت بالایی برخوردار است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.