Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

بافت سخت و نرم

علت کمبودهای بافت سخت و نرم در ایمپلنت های دندانی: مروری داستانی


خلاصه

هدف: هدف از این مقاله بررسی عوامل و شرایطی است که با کمبود بافت سخت و نرم در محل های کاشت همراه است.

  

اهمیت: کمبودهای بافت سخت و نرم در کاشت دندان از یافته های بالینی رایج است. آنها می توانند منجر به عوارض و بقای ایمپلنت شوند و از این رو ممکن است به مداخلات درمانی نیاز داشته باشند. بنابراین ، درک علت کمبودهای بافت سخت و نرم بسیار مهم است. بر اساس این درک ، باید استراتژی هایی برای اصلاح کمبودهای بافت سخت و نرم با هدف بهبود نتایج بالینی درمان ایمپلنت تدوین شود.


یافته ها: تعداد زیادی از عوامل اتیولوژیکی شناسایی شده است که ممکن است منجر به کمبود بافت سخت و نرم شود. این عوامل عبارتند از: 1) بیماریهای سیستمیک و شرایط بیماران. 2) داروهای سیستمیک ؛ 3) فرآیندهای بهبود بافت ؛ 4) گردش بافت و پاسخ بافتی به مداخلات بالینی. 5) ضربه به ساختارهای دهانی صورت ؛ 6) بیماری های محلی که بر روی دندان ها ، پریودنتیم ، استخوان و مخاط تأثیر می گذارند. 7) عوامل بیومکانیکی ؛ 8) مورفولوژی بافت و فنوتیپ بافتی ؛ و 9) عوامل iatrogenic. این عوامل ممکن است به عنوان یک دلیل جدا شده از نقص های بافت سخت و نرم ظاهر شوند یا ممکن است در رابطه با سایر عوامل ظاهر شوند.


نتیجه گیری: کمبودهای بافت سخت و نرم در سایت های کاشت ممکن است در اثر عوامل زیادی ایجاد شود. آنها شامل فرآیند های جذب طبیعی بدنبال کشیدن دندان ، تروما ، بیماری های عفونی مانند پریودنتیت ، پری ایمپلنتیت ، عفونت های ریشه ، رشد و نمو ، گسترش کف سینوس ، پیش شرط های آناتومیک ، اضافه بار مکانیکی ، بافت های نرم و نازک ، کمبود مخاط کراتینه شده ، بدشکلی است. ایمپلنت ، مهاجرت دندان ها ، رشد مادام العمر و بیماری های سیستمیک. هنگامی که بیش از یک عامل منجر به کمبود بافت سخت و / یا بافت نرم در کنار هم ظاهر شود ، ممکن است شدت وضعیت حاصل افزایش یابد. باید تلاش شود تا اهمیت نسبی این عوامل شناختی بهتر شناسایی شود و استراتژی هایی برای خنثی سازی تأثیرات منفی آنها بر وضعیت سلامتی بیمار تهیه شود.


کلمات کلیدی: ضخامت لثه؛ ایمپلنتولوژی استخوان سازی نقص استخوانی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.