Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

لیزرهای بخار فلزی

لیزرهای بخار فلز نوعی لیزر گازی هستند که از بخار فلز به عنوان محیط لیزر استفاده می کنند. به طور خاص ، عوامل فعال لیزر اتمهای فلز یا بعضی اوقات یونهای فلزی هستند.

طول موج های موجود در انتشار لیزرهای بخار فلز از مادون قرمز تا ماورابنفش است.

بخار فلز اغلب توسط یک لوله کوارتز موجود است ، در انتهای آن الکترود ، آینه های لیزر و پنجره های نوری وجود دارد.
  
بر خلاف لیزرهای گازی دیگر ، محیط افزایش آنها برای کار در دمای اتاق آماده نیست ، بلکه باید در تبخیر فلز استفاده شده ، یا گاهی اوقات یک ترکیب فلزی ، در دماهای قابل توجهی افزایش یافته ایجاد شود. یک هالید تبخیر معمولاً با تخلیه قوسی به اندازه کافی شدید حاصل می شود. یکی گاهی اوقات دو پالس جریان را اعمال می کند ، جایی که اولی بخار فلز ایجاد می کند و دومی با شدت بیشتری اتم های فلز را تحریک می کند به طوری که امکان کار لیزر وجود دارد. در برخی موارد ، انرژی تحریک توسط یک گاز نجیب تحریک شده (به عنوان مثال هلیوم در یک حالت قابل تبدیل) به بخار فلز منتقل می شود.

برخی از لیزرهای بخار فلز ، به ویژه بخارات فلز قلیایی ، به صورت نوری پمپ می شوند.

اصل کار لیزرهای بخار فلز پمپاژ الکتریکی اغلب فقط در عملیات پالسی کار می کند ، یعنی اینها بیشتر لیزرهای پالسی هستند ، اگرچه با بعضی از انواع می توان به عملکرد موج پیوسته نیز پی برد. مدت زمان پالس معمولاً در نانو ثانیه است.

یکی از مشکلات فنی ، خطر رسوب فلز روی پنجره های نوری و بدتر شدن شفافیت آنها است. برای جلوگیری از آن ممکن است از دام متراکم استفاده شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.