Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

لیزر بخار مس (CVL)

لیزر بخار مس (CVL) از بخارات مس به عنوان ماده لیزر در لیزر 4 سطح استفاده می کند. نور لیزر سبز با 510.6 نانومتر و نور لیزر زرد با 578.2 نانومتر تولید می کند. عرض پالس به طور معمول از 5 تا 60 ns و قدرت پیک از 50 تا 5000 kW است. فرکانس های تکرار پالس آن می تواند 2 تا 100 کیلوهرتز باشد. قدرت متوسط ​​CVL ها می تواند از 25 وات تا بیش از 2 کیلو وات باشد. 

  

این یکی از لیزرهایی است که می تواند به صورت خانگی ساخته شود.


ساخت لیزر با استفاده از بخار فلز خالص تولید شده از یک منبع اولیه مس به دلیل دمای بسیار بالا ، حدود 1500 درجه سانتیگراد ، برای ایجاد چنین بخار ، ایجاد محدودیت شدید در مواد مخزن نگهدارنده بخار و آینه ها ، دشوار است. هالیدهای مس ، بخصوص کلرید مس ، برومید مس و یدید مس ، از آنجا که در دماهای بسیار پایین تر ، در محدوده 300 تا 600 درجه سانتیگراد بخار تشکیل می دهند ، جایگزین شده اند ، اما کار در چنین دمائی همچنان دشوار است. بخارات مرکب مس نیز پیچیدگی سیگنال پمپ اعمال شده بر روی دستگاه را افزایش می دهد. به طور معمول ، دو پالس انرژی دهنده به سرعت پشت سر هم مورد نیاز هستند ، اول برای جدا کردن مولکول های بخار ، و دیگری برای ایجاد لیز شدن یونهای جدا شده. با استفاده از نیترات مس یا استیل استونات مس که بخارات آن به ترتیب قدرت اوج خروجی لیزر را به ترتیب در 180 درجه سانتی گراد و 40 درجه سانتی گراد می دهند ، می توان دمای کار را بیشتر کاهش داد.


با استفاده از گونه های یونیزه مس ، تحقیقات همچنین لیزرهای بخار مس را نشان داده است که CW (موج پیوسته) هستند ، یعنی پالسی نیستند و در طول موج های ماورا بنفش عمیق لیز هستند. این لیزرها می توانند قدرت ماورا بنفش چند میلی وات را فراهم کنند و به طور بالقوه برای ابزارهای تحلیلی و طیف سنجی مفید هستند.


از لیزرهای بخار مس در برخی از کاربردهای ماشینکاری و برش لیزری استفاده می شود. همچنین می توانند در سیستم های جداسازی ایزوتوپ AVLIS مورد استفاده قرار گیرند. در برنامه AVLIS از لیزر مس برای تحریک لیزرهای رنگی قابل تنظیم استفاده می شود. مروری بر لیزرهای رنگ پمپ شده با لیزر مس توسط وب در لیزرهای رنگ با قدرت بالا ارائه شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.