Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

مایکروسافت و گوگل برای جهش های بزرگ در محاسبات کوانتومی آماده می شوند

  

مایکروسافت و گوگل برای جهش های بزرگ در محاسبات کوانتومی آماده می شوند

شرکت ها قصد دارند به فن آوری بالقوه انقلابی دامن بزنند



انتظار می رود طی دو هفته آینده دو مرحله مهم علمی توسط دو بزرگترین شرکت فناوری در جهان اعلام شود که پیشرفت های سریع در این زمینه را برجسته می کند. اما اینکه آیا آنها همچنین به کاربردهای مفید تجاری در کوتاه مدت اشاره می کنند یا خیر موضوع دیگری است.


برخی از شرکت های پیشرو در این زمینه می گویند ماشین های کوانتومی ، با استفاده از خواص مکانیک کوانتوم برای سرعت بخشیدن به محاسبات ، طی پنج سال - بسیار زودتر از آنچه تصور می شد - کاربردهای عملی مهمی خواهند داشت.


تاد هولمدال ، سرپرست تیم کوانتوم مایکروسافت ، که از پیش بینی پنج ساله حمایت می کند ، می گوید: "ما فرصتی برای حل مجموعه ای از مشکلات داریم که قبلاً قابل حل نبودند." "آنها با استفاده از یک رایانه کلاسیک عمر جهان را حل می کنند."


شرکت کانادایی DWave هفت سال پیش فروش یک نوع دستگاه کوانتومی محدود را آغاز کرد ، اگرچه جایزه واقعی یک رایانه عمومی است که می تواند برای انجام یکسری وظایف فراتر از محدوده رایانه های امروزی برنامه ریزی شود. از مزایای ادعا شده برای این فناوری می توان به شبیه سازی مولکول ها ، منجر به دستیابی به داروهای مهم و قدرتمندتر کردن یادگیری ماشین اشاره کرد.


با این حال ، دیگران که روی این فناوری کار می کنند ادعا می کنند که این خیلی خوش بینانه است. مایک میبری ، رئیس آزمایشگاه های اینتل ، می گوید "یک مسابقه 10 ساله" پیش از ظهور یک فناوری واقعاً کارآمد ، بین شرکت های بزرگ فناوری در پیش است. او می گوید: "ما هنوز در دوره سیستم های اسباب بازی هستیم."


دو نقطه عطف قریب الوقوع ، از مایکروسافت و گوگل ، نشان خواهد داد که چگونه ایده های اخیراً در مرزهای فیزیک نظری به سرعت در حال شکل گیری عملی هستند.


علی رغم شروع کار بر روی محاسبات کوانتومی از 12 سال پیش ، مایکروسافت هنوز نتوانسته است یک کووبیت یا بیت کوانتوم - بلوک اصلی ساخت ماشین های کوانتومی - تولید کند. آقای هولمدال می گوید ، اکنون "بسیار نزدیک است" که اعلام کند این مرحله را پشت سر گذاشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.