Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

کامپیوتر کوانتومی

اولین فناوری که ما در لیست خود داریم ، کامپیوتر کوانتومی است.


رایانه ها دلیلی هستند که بشریت در چند دهه گذشته به موفقیت های زیادی دست یافته است. چه تحقیق باشد ، چه اکتشافات فضایی و چه پیشرفت فنی بدون کامپیوتر ، هیچ چیزی ممکن نیست.

  

در چند سال گذشته ، ما نه تنها حجم رایانه ها را کاهش داده ایم. اما ما قدرت محاسبه رایانه خود را نیز افزایش داده ایم. به عنوان مثال ، تلفن های هوشمند مدرن 100 برابر بیشتر از رایانه نظامی ساخته شده در 50 سال پیش قدرت محاسباتی دارند.


رایانه هایی که امروزه از آنها استفاده می کنیم محدودیت هایی دارند. رایج ترین محدودیت های رایانه ها سرعت ، ذخیره سازی و مصرف انرژی آنهاست. زمان زیادی برای حل معادله پیچیده ریاضی نیاز است. به همین دلیل به چنین رایانه هایی نیاز است که در هر زمینه ای بهتر از رایانه های امروزی ما هستند.


شرکت هایی مانند گوگل ، آی بی ام و اینتل از اصول فیزیک کوانتومی برای ساخت چنین رایانه هایی استفاده می کنند ، به همین دلیل به آنها رایانه کوانتومی می گویند.


مدل کار ساده رایانه های کوانتومی با موفقیت ساخته شده است ، و ما از آنها برای حل برخی محاسبات کوچک استفاده می کنیم.


اکنون همه این شرکت های بزرگ در حال آماده سازی برای تولید کامپیوترهای کوانتومی در مقیاس بزرگ هستند. اگر بتوانیم کامپیوترهای کوانتومی را در مقیاس بزرگ با موفقیت بسازیم ، آنها جایگزین رایانه های امروزی می شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.