Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

لیزر در دندانپزشکی

استفاده از 1064 نانومتر Nd: YAG زیست تحریک لیزری برای برگشت فوری پارستزی طولانی مدت شاخه لبیالی برتر عصب مادون قرمز به دنبال روش پوشش ریشه: گزارش مورد

  


خلاصه

معرفی

پارستزی یکی از علل شایع دعاوی مربوط به قصور دندان است. علائم از کمترین تا شدید بر کیفیت زندگی تأثیر می گذارد. درمان های موثر پارستزی پس از سانحه کمیاب است. این گزارش موردی ، اولین گزارش گزارش شده از تحریک زیستی لیزری برای معکوس کردن پارستزی طولانی مدت عصب مادون قرمز ، ناشی از روش پوشش ریشه سگ راست فک بالا است.


ارائه مورد

از فلپ تغییر مکان یافته با مشتق ماتریس مینای دندان برای درمان عقب ماندگی لثه در سطح دهانی دندان شماره 6 یک زن 35 ساله قفقازی استفاده شد. یک هفته بعد بیمار بی حسی لب را گزارش کرد. بیمار از ادامه درمان خودداری کرد و پارستزی در 13 ماه آینده بدون تغییر باقی ماند. سپس بیمار به تحریک زیستی لیزری با لیزر گارنت آلومینیوم 1064 نانومتری: ایتریوم رضایت داد. یک درمان لیزری تنها برای تحریک زیستی منجر به بهبود فوری و چشمگیر احساس لب شد. علائم بیمار طی 2 و نیم سال آینده بدون درمان بیشتر بهبود یافت.


نتیجه

علت پارستزی و مکانیسم دقیق برگشت آن ناشناخته است ، اگرچه علل حدس زده شده و مکانیسم های احتمالی عمل لیزر درمانی سطح پایین مورد بحث قرار گرفته است. تحریک زیستی لیزری برای درمان آسیب عصب محیطی غیرتهاجمی است و ممکن است نیاز به کورتیکواستروئیدها یا سایر روشهای درمانی تهاجمی تر را برطرف کند. ممکن است در همه موارد پارستزی موثر نباشد ، اما در صورت استفاده صحیح ، لیزر درمانی جایگزین درمانی ایمن را برای مشکلی که اغلب نگران کننده است ارائه می دهد.





مربوط

اطلاعات

توصیه شده

استراتژی های جراحی با حداقل تهاجم در درمان پریودنتال احیا کننده/ترمیمی



پیشرفت های بالینی در دوره پریودنتیک

دمای داخل نخاعی در طول درمان با پالس Nd: YAG با لیزر عاج ، در شرایط آزمایشگاهی



مجله پریودنتولوژی

Er، Cr: YSGG Debridement of a Socket Infected for Implant Instant Implant: گزارش یک مورد


جاناتان A. Waasdorp

پیشرفت های بالینی در دوره پریودنتیک

بازسازی استخوان نقایص Furcation کلاس پروگزیمال مولر فک بالا 2 با میکروسکوپ درمان می شود ch تکنیک حفظ پاپیلا و DFDBA: سری مورد


جاناتان اچ دو

پیشرفت های بالینی در دوره پریودنتیک

اثر ND: تابش لیزری YAG و برنامه ریزی ریشه بر سطح ریشه: اثرات ساختاری و حرارتی



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.