Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

توموگرافی کامپیوتری پرتو مخروطی

توموگرافی کامپیوتری پرتو مخروط (یا CBCT ، که به آن CT-arm بازو ، CT حجم پرتو مخروط ، CT صفحه تخت یا توموگرافی حجم دیجیتال (DVT) نیز گفته می شود) یک روش تصویربرداری پزشکی است که شامل توموگرافی کامپیوتری اشعه ایکس است که در آن اشعه ایکس انجام می شود. متفاوت هستند و یک مخروط تشکیل می دهند.

  

CBCT به طور فزاینده ای در برنامه ریزی و تشخیص درمان در دندانپزشکی ایمپلنت ، ENT ، ارتوپدی و رادیولوژی مداخله ای (IR) اهمیت یافته است. شاید به دلیل افزایش دسترسی به چنین فناوری ، اسکنرهای CBCT اکنون کاربردهای زیادی در دندانپزشکی پیدا کرده اند ، مانند زمینه های جراحی دهان ، ریشه و ارتودنسی. CBCT یکپارچه همچنین یک ابزار مهم برای تعیین موقعیت بیمار و تأیید در پرتودرمانی با هدایت تصویر (IGRT) است.


در حین تصویربرداری دندانپزشکی/ارتودنسی ، اسکنر CBCT به دور سر بیمار می چرخد ​​و تقریباً 600 تصویر مجزا به دست می آورد. در رادیولوژی مداخله ای ، بیمار طوری روی میز قرار می گیرد که ناحیه مورد نظر در میدان دید برای تیر مخروطی متمرکز شود. یک چرخش 200 درجه ای بر روی منطقه مورد نظر مجموعه داده های حجمی را به دست می آورد. نرم افزار اسکن داده ها را جمع آوری کرده و مجدداً بازسازی می کند و آن را یک حجم دیجیتالی تشکیل می دهد که از وکسل های سه بعدی داده های تشریحی تشکیل شده است و سپس با نرم افزارهای تخصصی قابل دستکاری و تجسم است.  CBCT شباهت های زیادی با CT سنتی (fan beam) دارد با این حال تفاوت های مهمی وجود دارد ، به ویژه برای بازسازی. CBCT به عنوان استاندارد طلا برای تصویربرداری از ناحیه دهان و فک و صورت توصیف شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.