Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

تعریف علوم اعصاب


علوم اعصاب مطالعه سیستم عصبی است که شامل مغز ، نخاع و اعصاب است. مغز همه جنبه های بدن را کنترل می کند ، از احساسات و حافظه گرفته تا فعالیتهای اصلی بدن مانند حرکت ، تنفس و کنترل ضربان قلب. علوم اعصاب عمدتا در مورد مطالعه رفتار است - چرا ما آنچه را انجام می دهیم انجام می دهیم و مغز چگونه این وظایف را انجام می دهد؟ همچنین به علل و درمان اختلالات سیستم عصبی مربوط می شود.

  

تاریخچه علوم اعصاب

از آغاز آگاهی بشر ، مردم علاقه مند به درک اساس رفتارهای انسانی بودند. ارسطو ، فیلسوف یونانی باستان ، معتقد بود همه عملکردهایی که ما اکنون می دانیم در مغز پایه دارند - مانند حافظه ، احساسات و آگاهی - توسط قلب انجام می شود. مصریان باستان نیز معتقد بودند که قلب منبع آگاهی است. در فرهنگ مصر باستان ، هنگامی که اجساد افراد متوفی به عنوان مومیایی حفظ می شد ، مغز به عنوان یک قسمت بی فایده از بدن در نظر گرفته می شد و اغلب (از طریق بینی) برداشته می شد و دور انداخته می شد. با این حال ، سرانجام مصری ها تشخیص دادند که مغز مسئول برخی از عملکردهای بدن است. پاپیروس ادوین اسمیت ، از حدود 1700 قبل از میلاد ، اولین متن پزشکی ثبت شده است و شامل موارد پزشکی بیماران مبتلا به آسیب به مغز و نخاع است. نویسنده پاپیروس باستانی می دانست که مغز حرکت را کنترل می کند ، بنابراین در مقطعی مصریان باستان برخی از عملکردهای مغز را درک کردند. اما آنها نمی دانستند چگونه می توانند آسیب مغزی را که منجر به اختلال در حرکت می شود ، درمان کنند.


جالینوس ، پزشک رومی ، که در قرن دوم قبل از میلاد زندگی می کرد ، معتقد بود که عملکرد بدن و خلق و خوی فرد توسط مغز کنترل می شود. او همچنین نخاع را مورد مطالعه قرار داد و به این نتیجه رسید که مغز امتداد یافته مغز است و با انتقال سیگنال هایی از مغز ، حرکات حرکتی بدن را کنترل می کند. نظریه های او بر تفکر پزشکی بسیار تأثیر گذاشت. در حقیقت ، برای مدت زمان طولانی ، آنها جزم اصلی شدند و تا قرن 17 توسط دانشمندانی مانند رنه دکارت ، که اولین کسی بود که عمل بازتابی را مطالعه کرد ، گسترش نیافت. دکارت همچنین تصور کرد که ذهن از مغز جدا است. اگرچه این ایده امروزه نیز وجود دارد ، اکثر دانشمندان مغز و اعصاب معتقدند که مغز و ذهن از هم جدا نیستند و ذهن مستقیماً از فرایندهای بیولوژیکی در مغز نشأت می گیرد. همچنین در قرن 17 ، توماس ویلیس کتاب آناتومی مغز را منتشر کرد که در آن به بازتاب ها ، صرع و فلج پرداخته شد. این کتاب شامل اولین استفاده از کلمه عصب شناسی (مطالعه اختلالات سیستم عصبی) بود.


پیشرفتهای بیشتری در چند صد سال گذشته انجام شده است. سلولهای عصبی کشف شده و فرض بر این است که اعصاب از طریق الکتریسیته کار می کنند. جراحی مغز و اعصاب آغاز شد و مجلات تحقیقاتی علوم اعصاب تأسیس شد. در قرن بیستم ، تکنیک هایی مانند تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) ، اسکن رزونانس مغناطیسی هسته ای (NMR) و اسکن توموگرافی گسیل پوزیترون (PET) ایجاد شد که به دانشمندان امکان تصویربرداری از فعالیت در مغز را می داد. علوم عصبی در اوایل دهه 1990 ، زمانی که تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی (fMRI) برای ترسیم فعالیت مغز از طریق تشخیص تغییرات جریان خون مغز مورد استفاده قرار گرفت ، به یک حوزه پررونق تبدیل شد.


این تصویر از طریق اسکن MRI بدست آمده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.