Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

لیزر شیمیایی پیشرفته مادون قرمز

MIRACL یا لیزر شیمیایی پیشرفته مادون قرمز ، یک سلاح انرژی جهت دار است که توسط نیروی دریایی ایالات متحده ساخته شده است. این لیزر دوتریوم فلوراید ، نوعی لیزر شیمیایی است.

  

لیزر MIRACL برای اولین بار در سال 1980 عملیاتی شد.  این می تواند بیش از یک مگاوات خروجی را تا 70 ثانیه تولید کند ،  که آن را قوی ترین لیزر موج پیوسته (CW) در ایالات متحده می کند.  هدف اصلی آن این بود که بتواند موشک های کروز ضد کشتی را ردیابی و منهدم کند ، اما در سال های بعد از آن برای آزمایش پدیده شناسی مربوط به سلاح های لیزری ملی ضد بالستیک و ضد ماهواره استفاده شد. در ابتدا در تأسیسات پیمانکاری در کالیفرنیا آزمایش شد ، تا اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000 ، در تأسیساتی (32.632 درجه شمالی 106.332 درجه غربی) در محدوده موشکهای ماسه های سفید در نیومکزیکو واقع شد. 


اندازه پرتو در طنین حدود 21 سانتی متر (8.3 اینچ) ارتفاع و 3 سانتی متر (1.2 اینچ) عرض دارد. سپس پرتو به مربع 14 14 14 سانتی متر (5.5 در x 5.5 اینچ) تغییر شکل می دهد.


در میان جنجال های فراوان در اکتبر 1997 ، MIRACL علیه MSTI-3 ، ماهواره نیروی هوایی ایالات متحده در پایان ماموریت اصلی خود در مدار در فاصله 432 کیلومتری (268 مایل) آزمایش شد. MIRACL در طول آزمایش شکست خورد و آسیب دید  و پنتاگون نتایج مخلوطی را برای سایر قسمت های آزمایش اعلام کرد. دومین لیزر شیمیایی با قدرت کمتر توانست در حین آزمایش سنسورهای MSTI-3 را به طور موقت کور کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.