Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

فیزیک بیولوژیکی

فیزیک با الهام از نظر بیولوژیکی یک حوزه فوق العاده گسترده است که رفتار سیستمها از ماشینهای تک مولکولی تا موجودات زنده ، اکوسیستمها و تکامل را پوشش می دهد. ما از ابزارهای فیزیک برای حل مشکلات بیولوژیکی و از زیست شناسی برای ایجاد ابزارهای جدید فیزیک استفاده می کنیم. کار ما در رابط بین رشته ها بر پزشکی و مراقبت های بهداشتی و همچنین علوم و صنایع بیولوژیکی و فیزیکی تأثیر می گذارد.

  

بیشتر تحقیقات تجربی بیوفیزیک ما به زودی به موسسه کاولی برای تحقیقات علوم نانو در یک ساختمان جدید و پیشرفته اختصاص داده می شود که به تحقیقات پرخطر و با پاداش بالا اختصاص داده شده است تا با وارد کردن علوم فیزیکی به سلول ، کشف را کاتالیز کند. . 


موتورها و ماشینهای زیست مولکولی

موتورهای مولکولی دوار عوامل اساسی حرکت و انتقال انرژی در موجودات زنده هستند و بیوفیزیک گروه موتورهای مولکولی ما ،، به طور خاص بر موتور تاژکی باکتریایی و سنتز F1FO ATP تمرکز می کند. این گروه از اشکال جدید میکروسکوپ نوری برای درک نحوه عملکرد این ماشین های پیچیده و نحوه ساخت ، نگهداری و کنترل آنها در سلول های زنده استفاده می کند.


بیان ژن مسیر حیاتی است که اطلاعات DNA را به پروتئین های عملکردی تبدیل می کند.و مکانیسمها و ماشینهای بیان ژن را با استفاده از روشهای بیوفیزیکی تک مولکولی و بیوشیمی مطالعه می کند. این گروه همچنین روشهای فلورسانس تک مولکولی ، ابزارها ، سنجشها و حسگرهای زیستی مبتنی بر DNA را توسعه می دهد.


ما مجموعه ای از نانوساختارهای زیستی مولکولی مصنوعی را که عمدتاً از DNA و RNA ساخته شده اند و به ویژه ماشین های مولکولی biomimetic مطالعه می کنیم. گروه سازه ها و دستگاه های خود مونتاژ شده ، ، با هدف ایجاد فناوری های مخرب برای علوم فیزیکی و ساخت و همچنین کاوش هایی در ساختار و عملکرد سلولی برای پشتوانه پیشرفت در پزشکی قرن 21 انجام شده است.


کانال های یونی

 بر رابطه صمیمی بین ساختار و عملکرد کانال یونی در سطح اتمی و نقش کانال های یونی در سلامتی و بیماری متمرکز است. گروه کانال های یونی در درجه اول با کانال های پتاسیم K2P کار می کند و از طیف وسیعی از رویکردهای محاسباتی ، بیوفیزیکی و الکتروفیزیکی برای مطالعه خواص آنها استفاده می کند.


بیومکانیک

 یک گروه کاوشگر بیومکانیک و اسکن را بر عهده دارد که در مورد چگونگی پیوند خواص مکانیکی سلولها و بافتها با شیمی و برق برای ایجاد عملکرد بیولوژیکی تحقیق می کند. این گروه از میکروسکوپ نیروی اتمی برای اندازه گیری ساختارها و خواص مکانیکی با دقت نانومتر در سیستم های زنده استفاده می کند و در رابط فیزیک ، زیست شناسی و فناوری نانو کار می کند.


فیزیک آماری و شبیه سازی سیستم های بیولوژیکی

کار در بیوفیزیک آماری، از ابزارهای نظری و محاسباتی مکانیک های آماری برای بررسی پدیده رفتار پیچیده از تعامل بسیاری از اجسام جداگانه استفاده می کند. گروه بیوفیزیک آماری بر فیزیک تکامل و خود مونتاژ متمرکز است ، از جمله شبیه سازی دانه درشت برهم کنش های اسید نوکلئیک و ساختارها ، نظریه اطلاعات الگوریتمی و یادگیری عمیق.


 با استفاده از ابزارهای نظری و محاسباتی از مکانیک آماری و هیدرودینامیک ، انواع مشکلات در ماده نرم و فیزیک بیولوژیکی را برطرف می کند. آنها به طور خاص به پویایی ماده نرم ، تحرک در تعداد کم رینولدز ، فعل و انفعالات مایعات با سطوح ساختار یافته و سیستم های فعال شامل تعلیق متراکم باکتری های شنا و مکانیابی بافت ها علاقه مند هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.