Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

توموگرافی گسیل پوزیترون می تواند اثرات COVID-19 را بر روی مغز به طور دقیق اندازه گیری کند

بر اساس تحقیقات ارائه شده در مجمع سالانه انجمن پزشکی هسته ای و تصویربرداری مولکولی (SNMMI) 2021 ، اثرات COVID-19 بر روی مغز را می توان با توموگرافی گسیل پوزیترون (PET) به طور دقیق اندازه گیری کرد.
  
در این مطالعه ، بیماران مبتلا به کووید -19 تازه تشخیص داده شده ، که نیاز به درمان بستری داشتند و تحت اسکن مغز PET قرار گرفتند ، مشخص شد که نقصی در عملکرد عصبی و همراه با اختلال شناختی دارند و در برخی موارد ، این اختلال شش ماه پس از تشخیص آنها ادامه یافت. ترسیم دقیق مناطق آسیب شناختی ، علائم عصبی و مقایسه این اختلال در بازه زمانی شش ماهه به عنوان تصویر سال 2021 SNMMI انتخاب شده است.

SNMMI هر سال تصویری را انتخاب می کند که به بهترین شکل امیدوارکننده ترین پیشرفت ها در زمینه پزشکی هسته ای و تصویربرداری مولکولی است.

فن آوری های پیشرفته در این تصاویر نشان دهنده ظرفیت بهبود مراقبت از بیمار با تشخیص بیماری ، کمک به تشخیص ، بهبود اعتماد به نفس بالینی و ارائه وسیله ای برای انتخاب درمان مناسب است. امسال ، SNMMI هنری N. واگنر ، جونیور ، تصویر سال از بین بیش از 1280 چکیده ارائه شده به جلسه انتخاب شد و توسط منتقدان و رهبری جامعه به رای گذاشته شد.

با ادامه همه گیری SARS-CoV-2 ، به طور فزاینده ای مشخص شده است که پیامدهای درازمدت عصبی نه تنها در موارد شدید COVID-19 بلکه در موارد خفیف و متوسط نیز رخ می دهد. نقص های شناختی عصبی مانند اختلال حافظه ، اختلال در تمرکز و مشکلات شناختی ممکن است فراتر از مرحله حاد بیماری باقی بماند. "

Ganna Blazhenets ، PhD ، محقق فوق دکتری ، تصویربرداری پزشکی ، مرکز پزشکی دانشگاه فرایبورگ ، فرایبورگ ، آلمان

برای بررسی اختلالات شناختی مرتبط با COVID-19 ، محققان یک مطالعه آینده نگر را بر روی بیماران مبتلا به COVID-19 که به تازگی تشخیص داده شده بودند و نیاز به درمان بستری برای شکایات غیر عصبی داشتند ، انجام دادند. در صورت وجود حداقل دو علامت عصبی جدید ، ارزیابی شناختی انجام شد و پس از آن تصویربرداری با 18F-FDG PET انجام شد.

گروه فرایبورگ با مقایسه بیماران مبتلا به کووید -19 با گروه کنترل ، الگوی کوواریانس متابولیسم مغزی مربوط به کووید -19 را با بیشترین کاهش در مناطق قشری ایجاد کردند. در بین بیماران ، بیان این الگو همبستگی بسیار بالایی با عملکرد شناختی بیماران نشان داد.

پیگیری تصویربرداری PET شش ماه پس از تشخیص اولیه COVID-19 انجام شد. نتایج تصویربرداری بهبود قابل توجهی را در نقایص عصبی شناختی در اکثر بیماران نشان می دهد که با عادی سازی کامل متابولیسم مغز همراه است.

"ما می توانیم به وضوح اعلام کنیم که بر اساس نتایج این مطالعه ، بهبود قابل توجهی از عملکرد و شناخت عصبی منطقه ای برای اکثر بیماران مبتلا به COVID-19 رخ می دهد.

با این حال ، مهم است که شواهد مربوط به نقص های طولانی مدت در عملکرد عصبی را تشخیص دهیم و نقص های شناختی همراه با آن هنوز در شش ماه پس از بروز بیماری قابل اندازه گیری است. "Blazhenets خاطرنشان کرد. شکایات شناختی مداوم باید به متخصص مغز و اعصاب ارائه شود و احتمالاً به برنامه های توانبخشی شناختی اختصاص داده شود. "

رئیس کمیته برنامه علمی SNMMI ، عمر محمود ، MD ، PhD ، گفت: "18F-FDG PET یک نشانگر بیولوژیکی عملکرد عصبی و آسیب عصبی است." "همانطور که در تصویر سال نشان داده شده است ، می توان از آن برای کشف ارتباطات عصبی کاهش شناختی در بیماران پس از COVID-19 استفاده کرد. از آنجا که 18F-FDG PET به طور گسترده ای در دسترس است ، بنابراین ممکن است به کار تشخیصی و پیگیری کمک کند. در بیماران مبتلا به اختلال شناختی مداوم پس از COVID-19 افزایش می یابد. "
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.