Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

پیشرفت های اخیر در سنسورهای فیبر نوری

درباره این موضوع تحقیق

امروزه سنسورهای فیبر نوری برای بسیاری از کاربردها از حس نقطه ای تا حس کامل توزیع شده استفاده می شود. آنها در سالهای اخیر پیشرفت های زیادی داشته اند و اکنون می توانند راه حل های رقابتی و ابتکاری را در بسیاری از زمینه ها مانند اندازه گیری و کنترل صنعتی ، پزشکی ، شیمی ، دوزیمتری در تاسیسات هسته ای و پزشکی هسته ای ، کاربردهای فضایی و سایر موارد ارائه دهند.

  

حسگرهای فیبر نوری به دلیل اندازه جمع و جور ، کاهش انتشار کم ، انعطاف پذیری بالا و مصونیت در برابر سر و صدای الکترومغناطیسی کاربردهای زیادی را ارائه می دهند. درخواست ها برای تشخیص تغییرات محیطی از طریق پارامترهای فیزیکی ، شیمیایی یا بیولوژیکی در دهه های گذشته به سرعت افزایش یافته است. علاقه زیادی نه تنها در جامعه علمی بلکه در صنعت نیز برای توسعه دستگاه های حسگر جدید بر اساس فیبرهای نوری ، در تلاش برای بهره برداری از ویژگی های ذاتی آنها و یافتن زمینه های کاربردی جدید وجود دارد. هدف از این موضوع تحقیق ، جلب مقالات تحقیقاتی اصلی ، از محققان دانشگاهی تا رهبران صنعت ، برای گزارش پیشرفت های اخیر تحقیقات در سنسورهای فیبر نوری است. این موضوع پژوهشی شامل موضوعاتی است که در مورد طراحی سنسور ، کالیبراسیون سنسور و عملکرد سنسور بحث می کند.


این مجموعه مقاله به ارائه بررسی ها و توسعه اخیر سنسورهای فیبر نوری برای اندازه گیری پارامترهای فیزیکی و شیمیایی/بیولوژیکی اختصاص دارد. مشارکت در سنسورهای تک یا تکنیک های سنجش توزیع شده استقبال می شود. تکنیک های جدید بازجویی برای رسیدگی به آرایه های بزرگ حسگرها و همچنین تکنیک های کالیبراسیون و پردازش ابتکاری که بر حساسیت غلبه می کنند ، از جمله موضوعات مورد علاقه هستند.


هدف این مبحث تحقیقاتی افشای روندهای تحقیقاتی امیدوارکننده ، جدید و نوآورانه در سنسورهای فیبر نوری است. موضوعاتی که باید در این مبحث پژوهشی پوشش داده شود ممکن است شامل موضوعات زیر باشد ، اما محدود به آنها نمی شود:


• حسگرهای فیبر نوری بر پایه سیلیس

• حسگرهای الیاف کریستال فوتونی

• سنسورهای مشبک فیبر براگ

• ساخت بسترهای میکرو/نانوحسگر برای کاربردهای فیبر نوری

• اندازه گیری توزیع شده از طریق پراکندگی رایلی ، بریلوین و رامان

• کاربردهای صنعتی سنسورهای فیبر نوری



کلیدواژه ها: سنسور فیبر نوری ، فیبر نوری ، فیبر کریستال فوتونی ، توری فیبر Bragg ، نانوحسگرها ، فیبر نوری توزیع شده



نکته مهم: همه مشارکتهای مربوط به این موضوع تحقیق باید در محدوده بخش و مجله ای باشد که به آنها ارسال شده است ، همانطور که در بیانیه ماموریت آنها مشخص شده است. Frontiers این حق را برای خود محفوظ می دارد که در هر مرحله از بررسی همسالان ، یک نسخه خطی خارج از محدوده را به بخش یا مجله مناسب تری هدایت کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.