Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

عملکرد پالس لیزرها

عملکرد پالس لیزرها به لیزری اطلاق می شود که به عنوان موج پیوسته طبقه بندی نشده است ، به طوری که قدرت نوری در پالس هایی با مدت زمان معین و با سرعت تکرار چندگانه ظاهر می شود. این شامل طیف گسترده ای از فناوری ها است که تعدادی از انگیزه های مختلف را برطرف می کند. برخی از لیزرها فقط به این دلیل که نمی توانند در حالت پیوسته اجرا شوند پالس می شوند.
  
در موارد دیگر ، کاربرد مستلزم تولید پالس هایی است که دارای حداکثر انرژی هستند. از آنجا که انرژی پالس برابر با توان متوسط ​​تقسیم بر نرخ تکرار است ، گاهی اوقات می توان با کاهش سرعت پالس ها به این هدف رسید تا انرژی بیشتری بین پالس ها ایجاد شود. به عنوان مثال در فرسایش لیزری ، حجم کمی از مواد در سطح یک قطعه کار در صورت گرم شدن در مدت زمان بسیار کوتاه می تواند تبخیر شود ، در حالی که تأمین انرژی به تدریج اجازه می دهد تا گرما به قسمت عمده ای از قطعه جذب شود. ، هرگز به دمای کافی در نقطه خاصی نرسید.

سایر کاربردها ، به ویژه برای به دست آوردن جلوه های نوری غیر خطی ، به حداکثر قدرت پالس (به جای انرژی در پالس) متکی هستند. برای یک انرژی پالس معین ، این امر مستلزم ایجاد پالس هایی در کوتاه ترین مدت ممکن با استفاده از تکنیک هایی مانند سوئیچینگ Q است.

پهنای باند نوری یک پالس نمی تواند باریکتر از عکس العمل عرض پالس باشد. در مورد پالس های بسیار کوتاه ، این بدان معناست که پهنای باند قابل ملاحظه ای را در بر می گیرد ، بر خلاف پهنای باند بسیار باریک معمولی لیزرهای موج پیوسته (CW). محیط لیزر در برخی از لیزرهای رنگی و لیزرهای حالت جامد ویبرونیک باعث افزایش نوری در پهنای باند وسیع می شود و لیزر را ممکن می سازد که می تواند پالس های نور را به اندازه چند فمتوسکثد کوتاه ایجاد کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.