Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

طیف سنجی

انواع دیگر طیف سنجی با کاربردها یا پیاده سازی های خاص متمایز می شوند:


طیف سنجی رزونانس آکوستیک بر اساس امواج صوتی است که عمدتا در نواحی شنیدنی و اولتراسونیک انجام می شود.

طیف سنجی الکترونی اوگر روشی است که برای مطالعه سطوح مواد در مقیاس خرد استفاده می شود. اغلب در ارتباط با میکروسکوپ الکترونی استفاده می شود.  

طیف سنجی حلقوی حفره ای

طیف سنجی دوگانگی دایره ای

طیف سنجی ضد استوکس رامان یک تکنیک اخیر است که دارای حساسیت بالا و کاربردهای قدرتمندی برای طیف سنجی و تصویربرداری in vivo است. 

طیف سنجی فلورسانس اتمی بخار سرد

طیف سنجی همبستگی شامل انواع مختلفی از طیف سنجی NMR دو بعدی است.

طیف سنجی گذرا در سطح عمقی غلظت را اندازه گیری می کند و پارامترهای نقص های الکتریکی فعال در مواد نیمه رسانا را تجزیه و تحلیل می کند.

طیف سنجی دی الکتریک

تداخل سنجی دو قطبی اجزای واقعی و تخیلی ضریب شکست پیچیده را اندازه گیری می کند.

طیف سنجی اتلاف انرژی الکترون در میکروسکوپ الکترونی عبوری

طیف سنجی پدیده شناسی الکترون ویژگی ها و ویژگی های فیزیکوشیمیایی ساختار الکترونیکی سیستم های مولکولی چند جزء و پیچیده را اندازه گیری می کند.

طیف سنجی رزونانس پارامغناطیس الکترون

طیف سنجی نیرو

طیف سنجی تبدیل فوریه یک روش کارآمد برای پردازش داده های طیفی است که با استفاده از تداخل سنج ها به دست آمده است. طیف سنجی مادون قرمز تبدیل فوریه یک اجرای معمول طیف سنجی مادون قرمز است. NMR همچنین از تبدیل فوریه استفاده می کند.

طیف سنجی هادرون طیف انرژی/جرم هادرون ها را بر اساس اسپین ، برابری و سایر خواص ذرات مورد مطالعه قرار می دهد. طیف سنجی باریون و طیف سنجی مزون از انواع طیف سنجی هادرونی هستند.

تصویربرداری فراطیفی روشی برای ایجاد یک تصویر کامل از محیط یا اجسام مختلف است که هر پیکسل حاوی یک طیف کاملاً قابل مشاهده ، قابل مشاهده در نزدیکی طیف مادون قرمز ، نزدیک مادون قرمز یا مادون قرمز است.

طیف سنجی تونل زنی الکترونی غیر ارتجاعی از تغییرات جریان ناشی از برهم کنش غیر ارتجاعی الکترون و ارتعاش در انرژی های خاص استفاده می کند که می تواند انتقالهای ممنوع از نظر نوری را نیز اندازه گیری کند.

پراکندگی غیر کششی نوترون مشابه طیف سنجی رامان است ، اما به جای فوتون از نوترون استفاده می کند.

طیف سنجی تجزیه ناشی از لیزر ، که طیف سنجی پلاسما ناشی از لیزر نیز نامیده می شود

طیف سنجی لیزری از لیزرهای قابل تنظیم  و انواع دیگر منابع انتشار منسجم ، مانند نوسان سازهای پارامتری نوری ، برای تحریک انتخابی گونه های اتمی یا مولکولی استفاده می کند.

طیف سنجی جرمی یک اصطلاح تاریخی است که برای اشاره به طیف سنجی جرمی مورد استفاده قرار می گیرد. توصیه فعلی استفاده از اصطلاح اخیر است.  اصطلاح "طیف سنجی جرمی" در استفاده از صفحات فسفر برای تشخیص یونها ایجاد شد.

طیف سنجی Mössbauer با تجزیه و تحلیل جذب طنینی اشعه گاما ، خواص هسته های ایزوتوپی خاص را در محیط های مختلف اتمی بررسی می کند. همچنین به اثر Mössbauer مراجعه کنید.

محاسبه نوری چند متغیره یک تکنیک سنجش فشرده نوری است که عموماً در محیط های سخت مورد استفاده قرار می گیرد و مستقیماً اطلاعات شیمیایی را از یک طیف به عنوان خروجی آنالوگ محاسبه می کند.

طیف سنجی اکو نوترون پویایی داخلی را در پروتئین ها و سایر سیستم های ماده نرم اندازه گیری می کند.

همبستگی زاویه ای آشفته (PAC) از هسته های رادیواکتیو به عنوان کاوشگر برای مطالعه میدانهای الکتریکی و مغناطیسی (فعل و انفعالات بسیار ریز) در بلورها (ماده متراکم) و مولکولهای زیستی استفاده می کند.

طیف سنجی فتوآکوستیک امواج صوتی تولید شده با جذب تابش را اندازه گیری می کند.

طیف سنجی عکسبرداری

طیف سنجی فوتوترمال حرارت تکامل یافته پس از جذب اشعه را اندازه گیری می کند.

طیف سنجی پروب پمپ می تواند از پالس های لیزری فوق سریع برای اندازه گیری واسطه های واکنش در مقیاس زمانی فمتو ثانیه استفاده کند.

طیف سنجی فعالیت های نوری رامان از پراکندگی و اثرات فعالیت نوری رامان برای آشکارسازی اطلاعات دقیق در مورد مراکز کایرال در مولکول ها استفاده می کند.

طیف سنجی رامان

طیف سنجی اشباع شده

طیف سنجی تونل زنی

طیف سنجی

طیف سنجی نویز چرخش نوسانات خود به خودی چرخش های الکترونیکی و هسته ای را دنبال می کند.

طیف سنجی زمان حل شده میزان پوسیدگی حالتهای برانگیخته را با استفاده از روشهای مختلف طیف سنجی اندازه گیری می کند.

طیف سنجی کشش زمان 

طیف سنجی مادون قرمز حرارتی تابش حرارتی ساطع شده از مواد و سطوح را اندازه گیری می کند و برای تعیین نوع پیوندهای موجود در یک نمونه و همچنین محیط شبکه آنها استفاده می شود. این تکنیک ها به طور گسترده ای توسط شیمی دانان آلی ، کانی شناسان و دانشمندان سیاره ای مورد استفاده قرار می گیرد.

طیف سنجی گریتینگ گذرا ، انتشار شبه ذرات را اندازه گیری می کند. این می تواند تغییرات مواد فلزی را تحت تابش قرار دهد.

طیف سنجی فوتوالکترون ماوراء بنفش

طیف سنجی فرابنفش - مرئی

طیف سنجی دو قطبی ارتعاشی

طیف سنجی ویدئویی

طیف سنجی فوتوالکترون اشعه ایکس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.