Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

توموگرافی کامپیوتری اشعه ایکس (CT)

توموگرافی کامپیوتری اشعه ایکس (CT) در طول ربع قرن گذشته انفجار عظیمی در توسعه فناوری تجربه کرده است ، پدیده ای که به ندرت در صنعت مشاهده می شود. تعداد کمی می توانستند سرعت ، بزرگی و مدت پیشرفت را پیش بینی کنند. چاپ سوم توموگرافی کامپیوتری جدیدترین پیشرفت ها در زمینه فناوری و کاربردهای بالینی را ثبت می کند.
  
این ویرایش سوم افزودنیهای قابل توجهی در زمینه های مختلف ارائه می دهد. اولین حوزه پیشرفت عمده در مورد بازسازی تکراری است. با افزایش آگاهی از میزان تابش در CT در سالهای اخیر ، بازسازی تکراری از موضوعی در تحقیقات دانشگاهی به جریان اصلی بازسازی CT برای همه اسکنرهای تجاری موجود تبدیل شده است. فصل 3 مفهوم اساسی بازسازی تکراری ، ایده بازسازی آماری ، روشهای مورد استفاده برای مدل سازی سیستمهای CT و روشهای جستجو برای راه حلهای بهینه را توصیف می کند. با توجه به تقاضاهای بالینی در مورد گردش کار ، بحث کوتاهی در مورد سرعت بخشیدن به بازسازی نیز ارائه شده است.

یکی از پیچیدگی های ایجاد شده توسط فناوری بازسازی تکراری ، ارزیابی عملکرد است. بر خلاف الگوریتم بازسازی پس زمینه فیلتر شده ، به طور کلی ، عملکرد بازسازی تکراری غیر خطی است. اگرچه برخی از روشهای اندازه گیری موجود هنوز مفید هستند ، اما برای ارزیابی کامل عملکرد تصاویر بازسازی شده به طور کامل کافی نیستند. فصل 5 دارای یک بخش اضافه شده است که در مورد تاثیر و روشهای مختلف اندازه گیری بازسازی تکراری بحث می کند.

از نظر تاریخی ، ارائه نتیجه CT محدود به مانیتورهای رایانه است ، چه در کنسول های اسکنر ، ایستگاه های کاری یا مانیتورهای PACS. با پیشرفتهای اخیر در چاپ سه بعدی ، مدلهای فیزیکی را می توان به سرعت نمونه سازی کرد تا اطلاعات CT را منتقل کند. بنابراین ، بخشی در فصل 4 برای معرفی رویکردهای پذیرندگان اولیه در این منطقه اضافه شد.

از نظر دوز تابش ، مبحث برآورد دوز مخصوص اندازه (SSDE) اضافه شده است. طی چند سال گذشته ، توجه قابل توجهی به تأثیر تشعشع بر سلامت انسان توسط محققان دانشگاهی ، رادیولوژیست ها ، عموم مردم و رسانه های خبری شده است. اگرچه آگاهی در مورد موضوع در حال افزایش است ، روش اندازه گیری دوز بیش از یک دهه پیش توسعه داده شد. فصل 11 به روز شده به طور مختصر پیشنهاد اخیر یک شاخص اندازه گیری دوز ، SSDE را توضیح می دهد ، در تلاش برای بازتاب دقیقتر میزان جذب دوز بیماران با اندازه خاص ، و اصلاحاتی در اندازه گیری دوز برای اسکنرها با پوشش بزرگ z پیشنهاد می کند.

هنگامی که چاپ دوم این کتاب منتشر شد ، CT مخروطی واقعی به تازگی به صورت تجاری معرفی شده بود. امروزه ، اسکنرهایی که می توانند تک اندام را به صورت چرخشی پوشش دهند ، به طور گسترده ای در دسترس تجاری هستند و روی شیوه های بالینی تأثیر قابل توجهی گذاشته اند. فصل 10 برای بحث در مورد چالش های تکنولوژیکی مرتبط با بازسازی گام به گام با مخروط گسترده و چالش های اضافی با تصویربرداری قلب گسترش یافته است.

در زمان چاپ دوم ، CT دو انرژی عمدتا در دست چند محقق بود. از آن زمان وضعیت به طور قابل توجهی تغییر کرده است ، زیرا CT دوگانه در حال حاضر در برنامه های معمول بالینی برای کمک به تشخیص بیماری استفاده می شود. توسعه قابل توجهی در فصل 12 نوشته شده است تا زمینه فناوری ، توسعه نظری و کاربردهای بالینی CT دو انرژی را ارائه دهد.

برای افزایش درک خوانندگان از مطالب و الهام بخشیدن به تفکر خلاق در مورد موضوعات ارائه شده ، مشکلات بیشتری در پایان هر فصل اضافه شده است. بسیاری از مشکلات باز هستند و ممکن است راه حل های منحصر به فرد صحیحی نداشته باشند.

در زمان انتشار چاپ دوم ، جهان در حال تجربه یک بحران مالی بی سابقه بود که برخی آن را "سونامی" مالی نامیدند. اگرچه ما پیش بینی می کردیم که "بعید به نظر می رسد فناوری CT راکد بماند" ، اما هیچ کس از تاثیر واقعی بحران بر توسعه CT مطمئن نبود. پیشرفت های اخیر در CT نشان داده است که کل صنعت سالم است و تقاضا برای فناوری های پیشرفته CT فراتر از کشورهای توسعه یافته گسترش یافته است. آینده CT هنوز روشن است.

تقدیر و تشکر
بسیاری از ایده ها ، اصول ، نتایج و نمونه هایی که در این کتاب آمده است ناشی از افکار تحریک شده توسط سایر کتابها و مقالات تحقیقی است و نویسنده می خواهد از این فرصت برای تصدیق آن منابع استفاده کند. نویسنده مایل است از پروفسور Jeffrey A. Fessler از دانشگاه میشیگان به خاطر بررسی این متن قدردانی کند. نظرات انتقادی متخصص او نسخه خطی را به میزان قابل توجهی تقویت و تقویت کرده است. نویسنده به دو نفر برای تهیه مواد برای همه نسخه های این کتاب بدهکار است: دکتر تینگ-ییم لی از موسسه تحقیقاتی Robarts برای ارائه مواد مرجع در مورد پرفیوژن CT و آقای نیک کیت از گروه ImPACT در لندن برای تهیه تصاویر تاریخی در مراحل اولیه توسعه CT نویسنده
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.