Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

فیزیکدان پزشکی چه می کند؟

فیزیکدان پزشکی چه می کند؟


فیزیکدانان پزشکی در درجه اول با سه حوزه فعالیت سروکار دارند: خدمات بالینی و مشاوره ، تحقیق و توسعه و آموزش. فیزیکدان پزشکی در تشخیص و درمان بیماران در فعالیتهای متعددی مشارکت دارند. آنها مسئول برنامه ریزی و اطمینان از درمان ایمن و دقیق بیماران هستند.   فیزیکدانان پزشکی از انواع تکنیک های تحلیلی ، رایانه ای و مهندسی زیستی در کار خود مانند پرتودرمانی ، تصویربرداری با اشعه ایکس ، سونوگرافی ، توموگرافی ، رادیولوژی ، تصویربرداری رزونانس مغناطیسی هسته ای و لیزر استفاده می کنند. آنها با بیماران و با طیف گسترده ای از کادر پزشکی ، فنی و اداری کار می کنند.


زمینه های اصلی تخصص فیزیکدانان پزشکی عبارتند از:


فیزیک تصویربرداری پزشکی همچنین به عنوان فیزیک رادیولوژی تشخیصی و مداخله ای شناخته می شود که در آن یک فیزیکدان بالینی با آزمایش ، بهینه سازی ، تضمین کیفیت حوزه های فیزیک رادیولوژی تشخیصی مانند رادیوگرافی اشعه ، فلوروسکوپی ، ماموگرافی ، آنژیوگرافی و توموگرافی کامپیوتری (CT) ، سونوگرافی و MRI سر و کار دارد. (تصویربرداری رزونانس مغناطیسی)

فیزیک درمانی پرتو درمانی که به عنوان فیزیک پرتودرمانی یا فیزیک انکولوژی تشعشع نیز شناخته می شود. این رشته اکثریت متخصصان فیزیک پزشکی است. آنها با سیستم های شتاب دهنده خطی ، واحد های اشعه ایکس کیلو ولتاژ ، لیزرهای پزشکی ، درمان با اشعه ماوراء بنفش و فوتودینامیک و همچنین پزشکی هسته ای و فتوپزشکی سروکار دارند.

پزشکی هسته ای شاخه ای از پزشکی است که از اشعه هسته ای برای ارائه اطلاعات در مورد وضعیت و عملکرد اندام های خاص مانند تیروئید ، استخوان ها ، شنوایی ، کبد و بسیاری از اندام های دیگر با تصویربرداری و درمان بیماری های آنها استفاده می کند.

فیزیک بهداشتی همچنین به عنوان فیزیک ایمنی و حفاظت در برابر تشعشع شناخته می شود که با شناسایی ، ارزیابی و کنترل خطرات بهداشتی مرتبط است ، تا اجازه استفاده و استفاده ایمن از پرتوهای یونیزه کننده در محل کار مشخص ، یا مناطق جغرافیایی در زمینه محیط زیست را بدهد.

فیزیک اشعه پزشکی غیر یونیزه تحت فیزیک تصویربرداری تشخیصی قرار می گیرد که شامل MRI ، سونوگرافی ، تصویربرداری نوری که شامل میکروسکوپ نوری ، توموگرافی نوری است. گاهی اوقات لیزرهای پزشکی تحت این دسته قرار می گیرند

فرصت های شغلی


کارفرمایان معمولی فیزیکدانان پزشکی عبارتند از ؛


بیمارستانها ، دانشگاهها ، سازمانهای تحقیقاتی ، تولیدکنندگان ابزارهای تشخیصی یا پزشکی و



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.