Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

سیستم عصبی

  

تعریف

سیستم عصبی با هماهنگی فعالیت های عضلات و اندام ها نظم داخلی را در بدن حفظ می کند ، از اندام های حسی ورودی می گیرد ، واکنش ها را تحریک می کند ، یادگیری و درک را ایجاد می کند و از خطرات محافظت می کند. این امر در درجه اول از طریق پیام رسانی الکتروشیمیایی بین اعصاب و سایر سلول ها انجام می شود.


سیستم عصبی چگونه کار می کند؟

سیستم عصبی در انسان از مغز ، نخاع ، اندام های حسی و همه سلول های عصبی تشکیل شده است که به عنوان کانال ارتباطی بین اندام های مختلف بدن عمل می کنند. این سلول در درجه اول از یک نوع سلول به نام نورون ساخته شده است. به طور عامیانه ، آنها سلولهای عصبی نیز نامیده می شوند. نورون ها از یک بدن سلولی مرکزی و تعدادی پسوند ساخته شده اند. بدن سلولی نیز به عنوان سوما شناخته می شود و پسوندها می توانند دندریت یا آکسون باشند.


معمولاً ، پسوندهای کوچکتر نزدیک به سوما به عنوان دندریت شناخته می شوند و به عنوان یک قاعده کلی ، آنها برای دریافت محرک ها سازگار هستند. بسیاری از سلول های عصبی دارای یک (و گاهی اوقات بیش از یک) آکسون طولانی هستند که می تواند بیش از یک متر طول داشته باشد. آکسونها می توانند دارای یک پوشش چربی به نام غلاف میلین باشند که به نورون کمک می کند پیامهای الکتروشیمیایی را به سرعت به سمت نورون دیگر یا سلول تأثیرگذار منتقل کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.