Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

سیگنالها و حسگرهای پزشکی

یک چشم انداز منحصر به فرد در مورد بیوسنیگنال های الکتریکی از مبدا تا انتشار و ضبط ارائه می دهد و محدود به یک کاربرد خاص یا استفاده خاص نیست.

نوشته شده توسط متخصص برجسته در زمینه تحریک عصب واگ گوش

کتاب های سیگنال های پزشکی و سنسورهای I و II را از بیوفیزیک (جلد اول) ، به بیوسینگ های آکوستیک ، به بیوسیگنال های نوری (جلد دوم) و در نهایت به بیوسینگنال های الکتریکی تکمیل می کند.

  

این کتاب به عنوان جلد سوم در مجموعه نویسندگان با عنوان "سیگنال ها و حسگرهای پزشکی" ، به طرز بسیار آموزنده ای نحوه انتشار و تعامل میدان های الکتریکی ، مغناطیسی و الکترومغناطیسی با بافت های بیولوژیکی را توضیح می دهد. این مجموعه پلی بین مکانیسم های فیزیولوژیکی و مهندسی انسانی theranostic ارائه می دهد. جلد اول بر روی رابط بین مکانیسم های فیزیولوژیکی و سیگنال های زیستی حاصله متمرکز است که در عمل بالینی متداول هستند. مکانیسم های فیزیولوژیکی تعیین کننده بیوسیگنال ها از سطح سلولی تا هماهنگی متقابل در سطح اندام شرح داده شده است. به نوبه خود ، جلد دوم پیدایش سیگنالهای زیستی صوتی و نوری و فناوری سنجش مرتبط را از دیدگاه استراتژیک مورد بررسی قرار می دهد. این جلد سوم رابط بین نشانگرهای زیستی الکتریکی و سنسورهای پزشکی را مورد بررسی قرار می دهد. سیگنالهای زیستی الکتریکی در نظر گرفته می شوند ، که از مسیر تشکیل بیوسیگنال به انتشار بیوسیگنال در بدن شروع می شود و در نهایت به مسیر سنجش بیوسگنال و ثبت سیگنال می رسد. این مجموعه همچنین بر ویژگی های مشترک سیگنال های صوتی ، نوری و الکتریکی تأکید می کند که ظاهراً از نظر ماهیت فیزیکی کاملاً متفاوت هستند.


خوانندگان خواهند آموخت که چگونه این میدانهای الکتریکی ، مغناطیسی و الکترومغناطیسی گسترش می یابند و با بافتهای بیولوژیکی در تعامل هستند ، تحت تأثیر ناهمگونی قرار می گیرند ، باعث تحریک عصبی عضلانی و اثرات حرارتی می شوند و در نهایت مرز الکترود/بافت را برای ثبت عبور می دهند. به این ترتیب ، کتاب به آنها کمک می کند تا با ارائه اصول مهندسی برق ، فیزیک ، زیست شناسی و فیزیولوژی که برای درک پدیده های مربوطه ضروری است ، چالش های ناشی از طبیعت بین رشته ای بسیار زیاد سیگنال های زیستی و حسگرهای پزشکی را مدیریت کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.