Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

طیف سنجی اشعه ایکس با اشعه سینکروترون

  

تابش سینکروترون یک ابزار تحقیقاتی انقلابی و ارزشمند برای طیف وسیعی از دانشمندان از جمله شیمی دانان ، زیست شناسان ، فیزیکدانان ، دانشمندان مواد ، ژئوفیزیکدان بوده است. همچنین برنامه های کاربردی چندرشته ای با مشکلات اعم از باستان شناسی تا میراث فرهنگی تا دیرینه شناسی پیدا کرده است.


 


موضوع این کتاب طیف سنجی اشعه ایکس با استفاده از اشعه سنکروترون است و مخاطبان مورد نظر هم کاربران فعلی و هم کاربران بالقوه امکانات سینکروترون هستند. نیمه اول کتاب ، خوانندگان را با اصول اولیه عملیات حلقه ذخیره سازی ، کیفیت تابش سینکروترون تولید شده ، اشعه ایکس مورد نیاز برای انتقال این تابش و آشکارسازهای مورد استفاده برای اندازه گیری آشنا می کند. در نیمه دوم کتاب تکنیک های مهم طیف سنجی که از اشعه ایکس سنکروترون استفاده می کند ، از جمله فصل های جذب اشعه ایکس ، فلورسانس اشعه ایکس ، پراکندگی اشعه ایکس تشدید کننده و غیر تشدید کننده ، طیف سنجی هسته ای و عکسبرداری با اشعه ایکس را شرح می دهد. به فصل آخر تحولات هیجان انگیز منابع لیزر الکترون آزاد  را بررسی می کند ، که نوید انقلاب دوم در علم اشعه ایکس را می دهد.

 


با تشکر از توضیحات دقیق در کتاب ، کاربران احتمالی قادر خواهند بود به سرعت کار با این تکنیک ها را آغاز کنند. کاربران باتجربه خلاصه های مفید ، معادلات کلیدی و مراجع جامع به مقالات کلیدی در این زمینه و همچنین طرح هایی از تحولات تاریخی در این زمینه را پیدا خواهند کرد. در کنار تصاویر فراوان ، این کار شامل دسترسی به نوت بوک های Mathematica اضافی است که می تواند برای محاسبات پیچیده تر و به عنوان کمک آموزشی استفاده شود. این کتاب باید برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ، محققان پسا دکتری و دانشمندان ارشد به طور یکسان جذاب باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.