Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

تدریس آنلاین با شکوفه ساتری

در زیست شناسی ، بافت یک سطح سازمانی سلولی بین سلول ها و یک اندام کامل است. یک بافت مجموعه ای از سلولهای مشابه و ماتریس خارج سلولی آنها از یک منبع است که با هم عملکرد خاصی را انجام می دهند. سپس اندامها با گروه بندی عملکردی چندین بافت تشکیل می شوند.

  

کلمه انگلیسی "tissue" از کلمه فرانسوی "tissue" گرفته شده است ، به این معنی که چیزی که "بافته شده است" ، از ضمیر گذشته فعل tissueer ، "بافتن" است.


مطالعه بافت های انسان و حیوانات به عنوان بافت شناسی یا در ارتباط با بیماری به عنوان بافت شناسی شناخته می شود. در گیاهان ، بافت ها هم در آناتومی گیاه و هم در فیزیولوژی مورد مطالعه قرار می گیرند. ابزارهای کلاسیک برای مطالعه بافتها بلوک پارافینی است که در آن بافت تعبیه شده و سپس برش داده می شود ، لکه بافت شناسی و میکروسکوپ نوری. پیشرفت در میکروسکوپ الکترونی ، ایمونوفلورسانس و استفاده از بخشهای منجمد بافت ، جزئیات قابل مشاهده در بافتها را افزایش داده است. با استفاده از این ابزارها ، ظاهر کلاسیک بافت ها را می توان در سلامت و بیماری مورد بررسی قرار داد ، و این امر باعث می شود تا تشخیص و پیش آگهی پزشکی به طور قابل توجهی بهبود یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.