Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

طراحی راکتور تلفیقی: فیزیک پلاسما ، سیستم چرخه سوخت ، بهره برداری و نگهداری

  

طراحی راکتور تلفیقی: فیزیک پلاسما ، سیستم چرخه سوخت ، بهره برداری و نگهداری


شرح

یک نمای کلی از طراحی راکتورهای همجوشی ، که توسط یک رهبر بین المللی در این زمینه نوشته شده است ، ارائه می دهد


همجوشی هسته ای-تولید انرژی چهار برابر بیشتر از همان جرم سوخت نسبت به شکافت هسته ای-توسط طرفداران آن به عنوان جایگزینی مناسب و سازگار با محیط زیست برای نیروگاههای گازسوز ، زغال سنگ و معمولی در نظر گرفته می شود. اگرچه فیزیک همجوشی هسته ای کاملاً درک شده است ، اما ساخت نمونه اولیه راکتورها در حال حاضر چالش های فنی مهمی را به همراه دارد. طراحی راکتور تلفیقی: فیزیک پلاسما ، سیستم چرخه سوخت ، بهره برداری و تعمیر و نگهداری سیستماتیک ، خواننده پسند ، ویژگیها ، اجزاء و سیستمهای مهم راکتورهای همجوشی محصور را ارائه می دهد.


با تمرکز بر راکتور آزمایشی توکامک ، این منبع به روز فیزیک مربوط به پلاسما ، فناوری لازم ، روشهای تجزیه و سایر جنبه های راکتورهای همجوشی را پوشش می دهد. فصل های عمیق شامل مشتق از فرمول های کلیدی ، شکل هایی است که ویژگی های فیزیکی و ساختاری راکتورهای همجوشی را نشان می دهد ، محاسبات عددی گویا ، نمونه طراحی عملی و موارد دیگر. این جلد برای کمک به محققان و مهندسان برای درک و غلبه بر مشکلات تکنولوژیکی در تبدیل قدرت همجوشی طراحی شده است:


دانش عمیقی در مورد همجوشی حرارتی هسته ای کنترل شده و کاربرد آن در مقیاس بزرگ در راکتورهای همجوشی فعلی و راکتورهای آزمایشی آینده ارائه می دهد.

تجزیه و تحلیل پلاسما ، تعادل و ثبات پلاسما ، و انتقال و حبس پلاسما و ملاحظات ایمنی را پوشش می دهد

هر جزء راکتورهای پلاسما ، از جمله منحرف کننده ها ، کویل های ابررسانا ، سیستم های گرمایش پلاسما و سیستم های محرک فعلی و مخازن خلاء را توضیح می دهد.

جنبه های ایمنی راکتورهای همجوشی و همچنین رویکردهای محاسباتی جنبه های ایمنی راکتورهای همجوشی را مورد بحث قرار می دهد

طراحی راکتور تلفیقی: فیزیک پلاسما ، سیستم چرخه سوخت ، عملیات و تعمیر و نگهداری برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد که فیزیک پلاسما و فن آوری راکتور فیوژن را مطالعه می کنند ، و یک مرجع مهم برای فیزیکدانان هسته ای ، تولیدکنندگان رآکتورهای هسته ای و مهندسان قدرت درگیر در تحقیقات رآکتورهای همجوشی ضروری است. و توسعه فناوری پیشرفته

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.