Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

فیزیک پلاسما و کاربردهای لیزری - جلد 1

این مجموعه کتابها فیزیک متقابل لیزر و ماده ، دینامیک سیالات پلاسمای قابل تراکم با دمای بالا و چگالی بالا و پدیده های جنبشی و دینامیک ذرات در پلاسما تولید لیزر را مورد بحث قرار می دهد. این کتاب (جلد 1) فیزیک جذب لیزر شدید در ماده و/یا پلاسما را در حالت غیر نسبیتی و نسبیتی با شدت لیزر ارائه می دهد. در بسیاری از موارد ، با تصاویر واضح از فیزیک توضیح داده می شود تا درک شهودی از فیزیک فردی برای افراد غیر متخصص امکان پذیر باشد.

  

برای لیزر شدید 1013-16 W/cm2 ، انرژی لیزر عمدتاً از طریق فرآیند برخورد جذب می شود ، جایی که انرژی نوسان در اثر برخورد غیر آدیاباتیک کولم با یونها به انرژی حرارتی تبدیل می شود. تعاملات بدون برخورد با حالت های جمعی در پلاسما نیز شرح داده شده است. موضوعات اصلی تعامل لیزر فوق العاده شدید و پلاسما برای شدت نزدیک و بیش از 1018W/cm2 است. در چنین رژیمی ، پویایی نسبی گرایی ضروری می شود.


فیزیک جدیدی به دلیل اثرات نسبیتی مانند تصحیح جرم ، نیروی غیرخطی نسبیتی ، فیزیک آشوب حرکت ذرات و غیره ظاهر می شود. این کتاب به وضوح مبنای نظری را برای به چالش کشیدن فیزیک برهمکنش لیزر-پلاسما در طیف وسیعی از لیزرهای قدرت ارائه می دهد.


این کتاب به عنوان یک کتاب درسی برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین برای خوانندگانی که مایل به درک کل ساختار فیزیک در مورد آنچه در لیزر شدید به هر چیزی از جمله مواد جامد ، گاز و غیره تابش می کند ، است. ، همچنین یک منبع ارزشمند برای دانشجویان و محققان مهندسی و همچنین برای خودآموزی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.