Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

جایزه فیزیک Osthoff Plasma برای محقق IPP

  

جایزه فیزیک Osthoff Plasma برای محقق IPP

ایو استنسون به دلیل کار برجسته در زمینه پلاسمای ماده ضد ماده جایزه دریافت کرد


"جایزه فیزیک پلاسما 2021 هانس ورنر اوستوف" به دکتر ایو استنسون از موسسه فیزیک پلاسما مکس پلانک (IPP) در گارچینگ و گریفسوالد تعلق می گیرد. این جایزه به دلیل دستاوردهای برجسته در زمینه فیزیک پلاسما اعطا می شود و به ویژه دانشمندان جوان را ارتقا می دهد. در 15 ژوئن 2021 ، این جایزه ، با 3000 یورو ، در رویداد نهایی مسابقه ایده های منحصر به فرد در دانشگاه گریفسوالد اهدا می شود.


این جایزه به عنوان "تحقیقات پیشگامانه تجربی در مورد پوزیترون" ایو استنسون ، از جمله در چارچوب پروژه تحقیقاتی IPP APEX (آزمایش پوزیترون-الکترون) ، قدردانی می کند. پلاسمای الکترونها و ضد ذرات آنها ، پوزیترونها ، باید به مدت کافی در یک قفس مغناطیسی محصور شوند تا با جزئیات مورد مطالعه قرار گیرد. مخلوط های ماده و ضد ماده به شکل پلاسما هرگز قبلاً ایجاد نشده اند و انتظار می رود خواص فوق العاده ای داشته باشند.


طبق تحسین ، "نقطه عطفی در راه رسیدن به اولین نسل پلاسمای الکترون-پوزیترون در آزمایشگاه" ، روش کارآمدی بود که توسط ایو استنسون برای تزریق پوزیترون ها در میدان مغناطیسی دوقطبی ایجاد شد. این ستایش همچنین بر تحقیقات ایو استنسون در مورد فسفرسانیت پوزیترون تأکید می کند: هنگام راه اندازی یک تله ذره ای که می توان پوزیترون ها را در آن ذخیره کرد ، او به یک کشف قابل توجه دست یافت. وقتی سعی کرد صفحه فسفرسنت روی تله را کالیبره کند ، دریافت که - و چرا - پاسخ یک صفحه نمایش فسفرسانس به الکترونها و پوزیترونهای یکسان از انرژی حادثه ای متفاوت است ، یک مشاهده مهم مهم برای درک تعامل پوزیترونها با ماده جامد (به اطلاعیه مطبوعاتی IPP 3/2018 مراجعه کنید). نشریه مرتبط در Physical Review Letters 2018 حتی در خارج از زمینه فیزیک پلاسما با علاقه زیادی روبرو شد.


در سال 2019 ، ایو استنسون به عنوان رئیس گروه تحقیقاتی IPP در مسابقه ای که توسط انجمن هلمهولتز ارائه شد ، انتخاب شد. برای محدود کردن پلاسمای الکترون پوزیترون ، گروه می خواهد یک استلراتور ابررسانا کوچک برای تکمیل APEX بسازد. ایو استنسون علاوه بر کار علمی خود ، در این چارچوب به عنوان مربی برای دانشجویان مقطع دکترا و فوق تخصص نیز فعالیت می کند.


"جایزه فیزیک پلاسما هانس ورنر اوستوف" در سال 1994 به مناسبت تأسیس سایت IPP Greifswald توسط پروفسور دکتر هانس ورنر اوستوف به یاد سالهای دانشجویی خود در گریفسوالد اهدا شد. این جایزه توسط هیئت مدیره ای با نمایندگان خانواده بنیانگذار ، موسسه فیزیک در دانشگاه گریفسوالد ، موسسه تحقیقات و فناوری پلاسما در لایب نیتس در گریفسوالد و موسسه فیزیک پلاسما مکس پلانک تعیین می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.