Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

مهندسی نورومورفیک

توضیحات کتاب

مغز یک کامپیوتر دیجیتالی جلالی نیست. این اطلاعات را در ثبت ها ذخیره نمی کند و نمایش های ذهنی را برای ایجاد ادراک یا رفتار تغییر نمی دهد. مغز را نمی توان برای رایانه بارگیری کرد تا جاودانگی را تأمین کند ، و همچنین نمی تواند جهان را با داشتن هوشیاری ظهور شده خود در فضای مجازی سفر کند. با این حال ، مطالعه معماری محاسباتی هسته مغز می تواند دانشمندان ، معماران رایانه و طراحان الگوریتم ها را تشویق کند تا به طور اساسی در مورد هنر خود فکر کنند.

  

مهندسان نورومورفیک هدف نهایی را تحقق بخشیدن به ماشین هایی با برخی جنبه های هوش شناختی دارند. آنها آرزوی طراحی معماری های محاسباتی را دارند که می تواند از عملکرد معماری محاسباتی دیجیتالی فون نویمان پیشی بگیرد. از این نظر ، تحقیقات مغز نوید یک الگوی محاسباتی جدید را می دهد. به عنوان بخشی از یک اکوسیستم سخت افزاری و نرم افزاری شناختی ، مهندسی نورومورفیک مرزهای جدیدی را برای روباتیک عصبی ، هوش مصنوعی و برنامه های کاربردی ابر رایانه باز می کند.


این کتاب مهندسی نورومورفیک را از سه منظر ارائه می دهد: دانشمند ، معمار کامپیوتر و طراح الگوریتم. این رشته در زمینه های مختلف زوم می کند و از آن خارج می شود و به خوانندگان با پیشینه های مختلف اجازه می دهد تا این حوزه را درک کرده و از آن قدردانی کنند. به طور کلی ، این کتاب اصول اولیه مدل سازی عصبی ، مدارهای نورومورفیک ، معماری های عصبی ، ارتباطات مبتنی بر رویدادها و چارچوب مهندسی عصبی را پوشش می دهد.


فهرست مطالب

قسمت 1. مقدمه و مرور کلی. 1. دیدگاه دانشمند. 2. معرفی دیدگاه معمار کامپیوتر. 3. معرفی دیدگاه طراح الگوریتم. قسمت 2. دیدگاه دانشمند. 4. شرح بیولوژیکی پویایی عصبی. 5. مدلهای پویای نورونی نقطه ای. 6. مدلهای نورونهای مورفولوژیکی با جزئیات. 7. مدلهای پویایی و یادگیری شبکه. قسمت 3. دیدگاه معمار کامپیوتر. 8. سخت افزار نورومورفیک. 9. ارتباط مدار و طراحی مدار ترکیبی. 10. محاسبه حافظه با ممریستورها. قسمت 4. دیدگاه طراح الگوریتم ها. 11. مقدمه ای بر برنامه نویسی نورومورفیک. 12. چارچوب مهندسی عصبی (NEF). 13. آموزش افزایش شبکه های عصبی.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.