Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

آشکارسازهای مادون قرمز در کاربردهای پزشکی

آشکارسازهای مادون قرمز سیستم VIGO و ماژول های تشخیصی در محدوده های طیفی MWIR و LWIR می توانند در طیف وسیعی از کاربردهای بیولوژیکی ، بیوتکنولوژیکی و پزشکی شامل تجزیه و تحلیل تنفس انسان ، آزمایش خون غیر تهاجمی ، دندانپزشکی ، داروخانه و تجزیه ترکیب پروتئین باشند. برخی از آنها در زیر توضیح داده شده است.

  

1. تجزیه و تحلیل تنفس انسان

تجزیه و تحلیل تنفس به یک زمینه کلیدی در تحقیقات پزشکی تبدیل شده است. بیش از 3000 ماده در تنفس بازدم وجود دارد. غلظت بسیاری از آنها بستگی به وضعیت سلامتی فرد دارد.


این مواد به عنوان نشانگرهای زیستی شناخته می شوند و ممکن است برای تشخیص بیماری های مختلف یا فرآیندهای آسیب شناختی در بدن انسان استفاده شوند.


تجزیه و تحلیل تنفس یک آزمایش غربالگری عالی است زیرا سریع ، غیر تهاجمی و بدون درد است. با این حال ، به دلیل غلظت کم نشانگرهای زیستی در تنفس انسان ، استفاده از تکنیک های اندازه گیری با وضوح بالا و آشکارسازهای حساس ضروری است.


آشکارسازهای مادون قرمز به طور گسترده ای در توسعه تجهیزات تجزیه و تحلیل تنفس استفاده می شود. در مقایسه با تکنیک های دیگر ، روشهای مبتنی بر طیف سنجی جذب لیزری IR برای تشخیص گازهای کمی زمان پاسخ سریعتری را ارائه می دهند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.