Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

لیزر فمتوثانیه چیست؟

آب مروارید زمانی ایجاد می شود که عدسی چشم شما کدر شود. در حدود 40 سالگی ، پروتئین های چشم شروع به تجزیه می کنند. در سن 60 سالگی ، اکثر افراد کدر شدن لنزها را تجربه می کنند ، اگرچه ممکن است علائم در ابتدا قابل توجه نباشند. اگر آب مروارید به حدی پیشرفت کند که فعالیتهای روزمره یا کیفیت زندگی بیمار را محدود کند ، چشم پزشک ممکن است عمل جراحی آب مروارید را انجام دهد ، روشی که در آن عدسی کدر برداشته شده و با یک لنز مصنوعی داخل چشم جایگزین می شود. به لطف فناوری مدرن و لیزر فمتوسکاند ، جراحی آب مروارید ایمن تر و موثرتر از همیشه است. 
  
آن چیست؟
لیزر femtosecond یک لیزر مادون قرمز است که انفجارهای انرژی لیزر را با سرعتی فوق العاده ساطع می کند. مدت زمان پالس لیزر فمتو ثانیه در محدوده فمتو ثانیه یا یک چهارملیاردین ثانیه است. اگرچه در ابتدا در چشم پزشکی برای استفاده در جراحی لیزیک چشم معرفی شد ، لیزرهای فمتوسکاند به طور گسترده ای در انواع جراحی های چشم مورد استفاده قرار گرفته و به یک ابزار ترجیحی در بسیاری از عمل های جراحی چشم تبدیل شده است.

تاریخچه لیزر Femtosecond
لیزر femtosecond در ایالات متحده در اوایل دهه 1990 معرفی شد و توسط دکتر کورتز در دانشگاه میشیگان توسعه یافت. در سال 2001 توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای استفاده در لیزر با استفاده از کراتومیلئوزیس یا جراحی چشم لیزیک تأیید شد. در لیزیک ، لیزر فمتو ثانیه روی قرنیه برای ایجاد فلپ قرنیه استفاده می شود. در زیر آن فلپ ، چشم را می توان تغییر شکل داد و فلپ به عنوان بهبودی از چشم محافظت می کند.

از آن زمان ، این فناوری به طرز چشمگیری بهبود یافته است. مدلهای جدیدتر لیزرهای femtosecond فرکانس نبض بیشتری دارند. انرژی کمتری در فناوری لیزر femtosecond فعلی آزاد می شود به طوری که بافت کمتری اطراف ناحیه مورد نظر تحت تأثیر قرار می گیرد. این مدلها نسبت به مدلهای معرفی شده قبلی از نظر مصرف انرژی بیشتر هستند و اکنون می توان مراحل را با سرعت بیشتری انجام داد. امروزه لیزر فمتوسکاند در انواع جراحی های چشم پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد و پیشرفت هایی همچنان در حال انجام است.

لیزر Femtosecond چگونه کار می کند؟
در جراحی با لیزر ، بافت به جای برش با تیغه در سطح مولکولی از هم جدا می شود. لیزر femtosecond بافت استروما را از طریق فرآیندی که به عنوان فوتونیزه شدن شناخته می شود ، مختل می کند. بافت مورد نظر بخار شده و شکافی را ایجاد می کند که معمولاً برشی در آن ایجاد می شود.

مزایای استفاده از لیزر Femtosecond چیست؟
لیزر فمتو ثانیه در مطالعات ثابت شده است که برش های دقیق تری با آسیب کمتری به بافت اطراف در مقایسه با تیغه ایجاد می کند. مطالعات نشان می دهد که لیزرهای فمتوثانیه ، در مقایسه با تیغه ها ، عوارض کمتری ایجاد می کنند و بیماران پس از جراحی سریعتر بهبود می یابند. لیزر femtosecond همچنین دارای ثبات بیشتر و تنوع بیشتر است. در مقایسه با لیزر Yttrium-Aluminium Garnet (YAG) ، یکی دیگر از لیزرهای چشمی که معمولاً استفاده می شود ، لیزر femtosecond باعث آسیب جانبی کمتری می شود-در واقع 106 برابر کمتر. مزایای جراحی آب مروارید با لیزر femtosecond شامل توانایی ارائه درمان دقیق تر آستیگماتیسم (از طریق قوز قرنیه) ، تمرکز عدسی داخل چشم و کاهش انرژی سونوگرافی مورد استفاده در هنگام برداشتن آب مروارید است. ویژگیهای منحصر به فرد لیزرهای femtosecond باعث پیشرفتهای زیادی در تکنیکهای جراحی شده است زیرا به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است.

لیزر Femtosecond کدام روش ها سود می برد؟
لیزر فمتوسکاند برای عمل جراحی انکساری و آب مروارید توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده در سال 2015 تأیید شد و پیشرفت نسبتاً جدیدی در تاریخ جراحی آب مروارید محسوب می شود. از لیزر فمتوسکاند می توان برای سایر روش های چشم پزشکی مانند لیزر درجا کراتومیلئوزیس (لیزیک) ، کراتوپلاستی نافذ و سایر انواع پیوند قرنیه استفاده کرد.

آب مروارید با افزایش سن بسیار رایج می شود. 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.