Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

راهنمای مطالعه آناتومی و فیزیولوژی انسان

آناتومی در یک نگاه

آناتومی رشته ای از علوم زیستی است که به شناسایی و توصیف قسمت ها ، سیستم ها و ساختارهای بدن می پردازد. با آگاهی از نحوه عملکرد و تعامل سیستم های مختلف بدن با یکدیگر ، ارائه دهندگان می توانند استراتژی های مراقبت بهینه را برای هر بیمار ایجاد کنند.

  

تاریخچه مطالعات تشریحی

مطالعه آناتومی حداقل به یونانیان باستان برمی گردد ، که لاشه حیوانات را برای مطالعه عملکرد داخلی آنها تجزیه می کردند. در واقع ، کالبد شکافی از دیرباز برای مطالعه آناتومیکی اساسی بوده است. کلمه آناتومی از یونانی ana temnein گرفته شده است که به معنای واقعی کلمه به معنی "قطع کردن" است.


در عصر مدرن ، لئوناردو داوینچی با تشریح و ترسیم اجساد انسان ، مطالعه آناتومیکی را پیش برد. در دوران رنسانس ، آناتومی به طور گسترده ای به عنوان یک رشته علمی پذیرفته شد. در واقع ، آناتومی زمانی فعالیتی محبوب برای تماشاچیان بود که برش های تشریحی را مشاهده می کردند. در قرن نوزدهم بود که این عمل ممنوع شد.


آناتومی همچنان یکی از زمینه های مهم مطالعه است ، اگرچه استفاده از میکروسکوپ و سایر پیشرفت های تکنولوژیکی غیرتهاجمی شیوه عمل و کاربرد این علم را بطور اساسی تغییر داده است.


آناتومی ناخالص در مقابل آناتومی میکروسکوپی

قبل از ادامه راهنمای مطالعه آناتومی و فیزیولوژی انسانی ، یک تمایز مهم بین آناتومی ناخالص و آناتومی میکروسکوپی است. به بیان ساده ، مورد اول مربوط به مطالعه قسمت های بدن یا سیستم های بدنی است که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است ، در حالی که مورد دوم شامل مطالعه اتفاقاتی است که در سطح سلولی رخ می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.