Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

فیزیولوژی چیست؟

تاریخچه فیزیولوژی
مانند آناتومی ، این رشته از زمان های قدیم وجود داشته است. در حقیقت ، مورخان می توانند آن را تا 420 قبل از میلاد ، زمانی که فیزیولوژی دغدغه اصلی بقراط ، پدر پزشکی ، بوده است ، دنبال کنند. بقراط معتقد بود بدن از چهار "طنز" تشکیل شده است که با هم تعامل دارند ، درک خام از عملکرد بدن که به درک مدرن تری از سیستم ها و فرایندها راه می دهد.
  
عملکرد مولکولی ، سلولی و سیستمیک
به طور خاص ، فیزیولوژی شامل مطالعه نحوه عملکرد بدن در سطح مولکولی است. همچنین فرآیندهای متفاوتی را که در داخل سلول ها اتفاق می افتد را مورد بررسی قرار می دهد تا از عملکرد کل بدن به روشی که باید اطمینان حاصل شود. علاوه بر این ، فیزیولوژی سیستمهای مختلفی را که نقشهای کلیدی را در بدن ایفا می کنند ، مانند سیستمهای زیر ، در نظر می گیرد.

سیستم غدد درون ریز: سیستم غدد درون ریز از غدد تشکیل شده است که هورمون های متفاوتی آزاد می کنند ، که به نوبه خود متابولیسم ، خلق و خو ، چرخه خواب و موارد دیگر را تنظیم می کند.
سیستم ایمنی: این سیستم برای محافظت از بدن در برابر بیماری و آلودگی توسط عناصر خارجی وجود دارد.
دستگاه تناسلی: دستگاه تناسلی انسان شامل تمام اندام هایی است که در تولید مثل جنسی نقش دارند.
بدن و محیط خارجی
یکی از مشخصه های فیزیولوژی این است که نحوه چگونگی شکل گیری مکانیسم ها و سیستم های بدن توسط محیط های نزدیک خود را مطالعه می کند. به عنوان مثال ، فعالیت سلولها تحت تأثیر محیط سیال موجود در آنها قرار می گیرد. همچنین ، عملکرد بدن به طور قابل توجهی تحت تأثیر محیط خارجی قرار می گیرد ، که هوا ، نور خورشید ، مواد مغذی و موارد دیگر را تأمین می کند. یک مثال این است که چگونه قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند به بدن در سنتز مواد مغذی مانند ویتامین D کمک کند.

فیزیولوژی و بیماری
بیماریها تمایل دارند عملکرد چندین سیستم در بدن را مختل کنند. در برخی موارد ، بیماری ها به این دلیل رخ می دهند که یک سیستم خاص خراب می شود یا در انجام وظیفه خود کوتاهی می کند. یک مثال آسم است که به این دلیل رخ می دهد که مجاری تنفسی بدن بیش از آنچه که باید تنگ می شود. گلوکوم و دیابت نمونه های دیگری از بیماری هایی هستند که علل فیزیولوژیکی دارند. به این ترتیب ، مطالعه فیزیولوژی برای تشخیص ، درمان و پیشگیری بیماری اساسی است.

فیزیولوژی و درمان
نگاهی به فیزیولوژی و ارتباط آن با درمان دارویی همبستگی روشنی را ارائه می دهد. فیزیولوژی مطالعه عملکرد طبیعی و سالم بدن است ، در حالی که درمان به منظور اصلاح عملکرد غیر طبیعی یا ناسالم بدن است. با درک نحوه عملکرد بدن ، پزشکان می توانند علت اصلی بیماری را بهتر تعیین کرده و تصمیمات استراتژیکی در مورد نحوه اصلاح مشکل بگیرند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.