Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

مطالعه فیزیولوژی انسان

سیستم های بیولوژیکی

سیستم های اصلی مورد مطالعه در مطالعه فیزیولوژی انسان به شرح زیر است:


سیستم گردش خون - شامل قلب ، عروق خونی ، خواص خون و نحوه عملکرد گردش خون در بیماری و سلامتی.

دستگاه گوارش/دفع - نمودار حرکت مواد جامد از دهان به مقعد. این شامل مطالعه طحال ، کبد و لوزالمعده ، تبدیل غذا به سوخت و خروج نهایی آن از بدن است.  

سیستم غدد درون ریز - مطالعه هورمون های غدد درون ریز که سیگنال ها را در سراسر بدن منتقل می کنند و به آن کمک می کند تا هماهنگ پاسخ دهد. غدد درون ریز اصلی - هیپوفیز ، تیروئید ، آدرنال ، لوزالمعده ، پاراتیروئیدها و غدد جنسی - تمرکز اصلی هستند ، اما تقریباً همه اندام ها هورمون های غدد درون ریز را آزاد می کنند.

سیستم ایمنی - سیستم دفاعی طبیعی بدن شامل گلبول های سفید خون ، تیموس و سیستم لنفاوی است. مجموعه پیچیده ای از گیرنده ها و مولکول ها برای محافظت از میزبان در برابر حملات عوامل بیماری زا ترکیب می شوند. مولکول هایی مانند آنتی بادی ها و سایتوکاین ها به شدت دارای ویژگی هستند.

سیستم درونی - پوست ، مو ، ناخن ، غدد عرق و غدد چربی (ترشح یک ماده روغنی یا مومی).

سیستم اسکلتی عضلانی - اسکلت و ماهیچه ها ، تاندون ها ، رباط ها و غضروف ها. مغز استخوان - جایی که گلبولهای قرمز در آن ساخته می شوند - و نحوه ذخیره کلسیم و فسفات در استخوان ها وجود دارد.

سیستم عصبی - سیستم عصبی مرکزی (مغز و نخاع) و سیستم عصبی محیطی. مطالعه سیستم عصبی شامل تحقیق در مورد حواس ، حافظه ، احساسات ، حرکت و اندیشه است.

دستگاه کلیوی/ادراری - شامل کلیه ها ، حالب ، مثانه و پیشابراه ، این سیستم آب را از خون خارج می کند ، ادرار تولید می کند و مواد زائد را دور می کند.

دستگاه تولید مثل - شامل غدد جنسی و اندام های جنسی است. مطالعه این سیستم همچنین شامل بررسی نحوه ایجاد و پرورش جنین به مدت 9 ماه است.

سیستم تنفسی - شامل بینی ، نازوفارنکس ، نای و ریه ها است. این سیستم اکسیژن وارد می کند و دی اکسید کربن و آب را دفع می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.