Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

تکنسین تجهیزات پزشکی


مهندس/تکنسین تجهیزات پزشکی (BMET) یا متخصص مهندسی و تجهیزات پزشکی (BES یا BMES) معمولاً یک تکنسین یا تکنسین الکترومکانیکی است که اطمینان حاصل می کند تجهیزات پزشکی به خوبی نگهداری می شوند ، به درستی پیکربندی شده اند و با خیال راحت کار می کنند. در محیط های مراقبت های بهداشتی ، BMET ها اغلب با یک مهندس پزشکی و/یا بالینی کار می کنند یا از آن استفاده می کنند ، زیرا زمینه شغلی هیچ تمایز قانونی بین مهندسین و تکنسین های مهندسی/تکنسین ها ندارد. [1]


BMET ها در بیمارستان ها ، کلینیک ها ، شرکت های بخش خصوصی و ارتش به کار گرفته می شوند. بطور معمول ، BMET ها نصب ، بازرسی ، نگهداری ، تعمیر ، کالیبراسیون ، اصلاح و طراحی تجهیزات پزشکی و سیستم های پشتیبانی را جهت رعایت دستورالعمل های استاندارد پزشکی انجام می دهند ، اما وظایف و نقش های تخصصی را نیز انجام می دهند. BMET ها به کارکنان و سایر آژانس ها در مورد تئوری عمل ، اصول فیزیولوژیکی و کاربرد بالینی ایمن تجهیزات زیست پزشکی در نگهداری مراقبت از بیمار و تجهیزات پرسنل پزشکی ، آموزش ، آموزش و مشاوره می دهند. BMET های با تجربه ارشد بخش رسمی را در مدیریت روزانه و حل مشکلات فناوری مراقبت های بهداشتی فراتر از تعمیرات و نگهداری برنامه ریزی شده انجام می دهند. مانند برنامه ریزی دارایی های کاپیتول ، مدیریت پروژه ، بودجه بندی و مدیریت پرسنل ، طراحی رابط ها و یکپارچه سازی سیستم های پزشکی ، آموزش کاربران نهایی برای استفاده از فناوری پزشکی و ارزیابی دستگاه های جدید برای دستیابی.


پذیرش BMET در بخش خصوصی در سال 1970 هنگامی که رالف نادر ، مدافع مصرف کننده مقاله ای نوشت و در آن نوشت: "حداقل 1200 نفر در سال برق گرفتگی می شوند و بسیاری دیگر در تصادفات غیر ضروری الکتریکی کشته یا زخمی می شوند. بیمارستان ها. "[2]


BMET ها طیف وسیعی از زمینه های کاربردی مختلف و دستگاه های پزشکی را پوشش می دهند. با این حال ، BMET ها متخصص هستند و بر انواع خاصی از تجهیزات پزشکی و مدیریت فناوری تمرکز می کنند - (به عنوان مثال ، متخصص تعمیر تصویر ، متخصص تجهیزات آزمایشگاهی ، مدیر فناوری مراقبت های بهداشتی) و به شدت بر روی تصویربرداری پزشکی و/یا تجهیزات آزمایشگاهی پزشکی و همچنین نظارت و نظارت می کند. /یا بخش های HTM را مدیریت می کند. این کارشناسان یا از ارتش و یا از سابقه فنی نصب شده هستند. یک متخصص تعمیر تصویربرداری معمولاً آموزش عمومی BMET را در صورت وجود ندارد. با این حال ، شرایطی وجود دارد که BMET در این زمینه های کاربردی آموزش متقابل می دهد.


نمونه هایی از زمینه های مختلف فناوری تجهیزات پزشکی عبارتند از:


تصویربرداری تشخیصی:

اشعه ایکس رادیوگرافی و فلوروسکوپی ،

سونوگرافی تشخیصی ،

ماموگرافی ،

تصویربرداری هسته ای ،

توموگرافی گسیل پوزیترون (PET) ،

تصویربرداری پزشکی،

توموگرافی کامپیوتری (CT) ، توموگرافی خطی ،

سیستم های آرشیو و ارتباطات (PACS) ،

تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (اسکنر MRI) ،

نظارت فیزیولوژیکی ،

میکروسکوپ الکترونی،

عقیم سازی ،

لیزرها ،

دندانی،

پزشکی از راه دور ،

دستگاه ریه قلب ،

ربات جراحی داوینچی ،

بینایی سنجی ،

وسایل جراحی،

پمپ های تزریق ،

بیهوشی ،

آزمایشگاه،

دیالیز ،

خدمات تنفسی (دستگاه تنفس) ،

تجهیزات گاز درمانی

یکپارچه سازی سیستم های شبکه های کامپیوتری ،

فناوری اطلاعات،

نظارت بر بیمار ،

تشخیص قلب

BMET ها با پرسنل پرستاری و پرسنل تجهیزات پزشکی برای به دست آوردن قطعات ، لوازم و تجهیزات همکاری می کنند و حتی با مدیریت تاسیسات برای هماهنگی تاسیسات تجهیزات که نیاز به زیرساخت ها یا اصلاحات زیرساختی تاسیسات دارند ، همکاری می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.