Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

کتاب فیزیک اتمی پلاسما


کتاب فیزیک اتمی پلاسما

ترجمه با شکوفه ساتری


مفاهیم اساسی و اطلاعات دقیق مورد نیاز برای درک بهتر فیزیک پلاسما را ارائه می دهد

همه نویسندگان متخصصان و معلمان متعهد فیزیک اتمی هستند

تنها کتاب مدرن برای پرداختن عمیق به این موضوع

خطاب به دانشجویان، فارغ التحصیلان، معلمان و محققین

عناصر سبک کتاب درسی و تک نگاری را ترکیب می کند


معرفی


فیزیک اتمی پلاسما مروری بر فرآیندهای ابتدایی درون اتم‌ها و یون‌های پلاسما ارائه می‌کند و خوانندگان را با زبان طیف‌های اتمی و گسیل نور آشنا می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا خواص تابشی مختلف و جذاب ماده را کشف کنند.


این کتاب خوانندگان را با توصیف‌های پیچیده مکانیکی کوانتومی فرآیندهای الکترومغناطیسی و برخورد آشنا می‌کند، در حالی که تعدادی مدل کیفی مؤثر را توسعه می‌دهد که به آنها اجازه می‌دهد تا توصیفات جامع کافی از فرآیندهای برخورد تشعشعی در پلاسمای متراکم، گسیل‌های ماهواره‌ای دی‌الکترونیک و حالت‌های خودیونیزان را به دست آورند. تابش اشعه ایکس یون توخالی، اتم ها و یون های پلاریزه، الکترون های داغ، تبادل بار، سینتیک جمعیت اتمی و انتقال تشعشع. کاربردهای متعددی برای طیف‌سنجی پلاسما و داده‌های تجربی ارائه شده است که به همجوشی محصور مغناطیسی، همجوشی اینرسی، پلاسماهای تولید شده توسط لیزر و برهم‌کنش لیزرهای الکترون آزاد اشعه ایکس با ماده مربوط می‌شود.


نکات برجسته خاص عبارتند از توسعه سینتیک کوانتومی به سطحی فراتر از رویکرد شبه کلاسیک تقریباً منحصر به فرد مورد استفاده در سینتیک جمعیت اتمی، معرفی نظریه کوانتومی-اف-ماتریس-کوانتومی (QFMT) که اخیراً توسعه یافته است برای مطالعه تأثیر میدان های ریز پلاسما بر اتمی. جمعیت ها، و روش فوتون معادل انریکو فرمی برای توسعه "اتم پلاسما"، که در آن خواص پاسخ و توزیع قدرت نوسانگر با کمک یک فرکانس پلاسمای محلی چگالی الکترون اتمی نشان داده می شود.


بر اساس دوره هایی که توسط نویسندگان برگزار می شود، این مطالب به دانش آموزان و دانشمندان در مطالعه فرآیندهای پیچیده درون اتم ها و یون ها در انواع مختلف پلاسما با توسعه مدل های نسبتا ساده اما بسیار موثر کمک می کند. توجه قابل‌توجهی به تعدادی از مدل‌های کیفی که شفافیت فیزیکی را ارائه می‌دهند، معطوف شده است، در حالی که جداول و فرمول‌های گسترده، کاربرد عملی و مفید نظریه‌های پیچیده را ترویج می‌کنند و ابزارهای مؤثری را برای خوانندگان غیرمتخصص فراهم می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.