Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

فدریکو کاپاسو

فدریکو کاپاسو، دکترا، پروفسور رابرت والاس فیزیک کاربردی در دانشگاه هاروارد است که در سال 2003 پس از 27 سال در آزمایشگاه‌های بل به آن پیوست، جایی که حرفه‌اش از مقطع فوق‌دکتری به معاونت تحقیقات فیزیکی ارتقا یافت. او به اپتیک و فوتونیک، علوم نانو، علم مواد و QED کمک کرده است. او پیشگام مهندسی bandgap بود و او را به اختراع لیزر آبشار کوانتومی (QCL) سوق داد. او و گروهش تحقیقات اساسی بر روی اپتیک مسطح بر اساس متاسطحها و همچنین مطالعات بنیادی در مورد نیروی کازیمیر انجام دادند. او یکی از نویسندگان بیش از 500 نشریه و دارای 70 پتنت ایالات متحده است.


جوایزی که کاپاسو دریافت کرده است شامل مدال ایوز/جاروس کوین و جایزه رابرت وود اپتیکا، جایزه بالزان در فوتونیک کاربردی، مدال ادیسون IEEE، جایزه دیوید سارنوف IEEE، جایزه IEEE Streifer، جایزه APS Schawlow در علوم لیزر است. ، جایزه کینگ فیصل، جایزه رامفورد AAAS، ​​جایزه انریکو فرمی، جایزه انجمن فیزیکی الکترونیک کوانتومی اروپا، مدال وتریل موسسه فرانکلین، مدال MRS، جایزه چوکرالسکی برای دستاوردهای مادام العمر در علم مواد، جایزه رتبه و مدال ماتوچی


او عضو آکادمی ملی علوم، آکادمی ملی مهندسی، Academia Europaea، Accademia dei Lincei، عضو آکادمی ملی مخترعان، و عضو آکادمی علوم و هنر آمریکا (AAAS) است. او دارای دکترای افتخاری از دانشگاه لوند، دانشگاه دیدرو و دانشگاه بولونیا است. او یکی از اعضای هیئت مدیره متالنز است که یکی از بنیانگذاران آن بوده و تمرکز خود را بر عرضه فلزات و دوربین‌ها به بازار برای بازارهای با تیراژ بالا دارد. او همچنین یکی از اعضای هیئت مدیره Pendar Technologies است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.