Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

تنها دانشمند زن در زمینه طراحی لنز عینک


دکتر استل گلنسی در تمام دوران کاری خود تنها دانشمند زن در زمینه طراحی لنز عینک بود.


اکنون، چهل سال پس از مرگش، گلنسی شروع به شناسایی برای کارهای نوآورانه خود کرده است، که برای مثال شامل طراحی لنزهای پیشرفته در اوایل دهه 1920 است.

زنان در بسیاری از زمینه‌ها با سقف شیشه‌ای روبرو بوده‌اند، اما سقف شیشه‌ای شیشه‌ها ممکن است سخت‌ترین سقف شیشه‌ای بوده باشد. در نیمه اول قرن بیستم، تنها یک زن موفق شد بر موانع غلبه کند و در زمینه طراحی لنز عینک به اوج برسد، دکتر استل گلنسی (1883-1975). درخشش گلنسی در ریاضیات و مهارت های آزمایشگاهی به ایجاد برخی از پیشرفت های چشمگیر در اصلاح بینایی در دهه 1920 کمک کرد.


میلیون‌ها مشتری از اپتیک واضح و بهبود یافته فناوری تغییر بازی او بهره بردند.

آنها ممکن است نام گلنسی را ندانند، اما لنزهای خلاقانه او را در محل کار، بازی یا پشت فرمان ماشین با خود حمل می کردند. اما نوآوری های گلنسی فراتر از عینک بود. او یک لنز دوربین ابداع کرد - پروژه‌ای که به 200 صفحه محاسبات دست‌نویس نیاز داشت - که به عکاسان کمک کرد عکس‌های واضح‌تر و واضح‌تری بگیرند. کارشناسان در زمینه تلویزیون از تحقیقات او برای ایجاد صفحه نمایش بزرگتر استفاده کردند. کار او همچنین به پیشرفت در تلسکوپ، تجهیزات معاینه چشم و اپتیک نظامی کمک کرد.


با این حال، امروزه، افراد بسیار کمی در مورد Estelle Glancy، حتی در زمینه اپتیک مصرف کننده، می دانند. او در هیچ مجسمه یا بنای یادبودی به یادگار نمی ماند. با این حال، فیبی واترمن هاس، هم اتاقی او در دانشگاه، که چند ماه پس از اخذ مدرک برای ازدواج، علم را رها کرد، رصدخانه ای را در موزه ملی هوا و فضای اسمیتسونیان به افتخار او داشت.

هاس و گلانسی در همان روز دکترای خود را دریافت کردند، اولین زنانی که در تاریخ برکلی موفق به کسب مدرک دکترا در نجوم شدند، اما تنها گلنسی به عنوان یک دانشمند شغل طولانی مدتی را دنبال کرد. هم اتاقی او هاس به جای آن روی خانواده و فرزند تمرکز کرد، اما پسرش میلیاردر شد و کمک مالی خانواده باعث شد مادرش حق نامگذاری را در رصدخانه اسمیتسونیان به دست آورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.