Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

کتابچه راهنمای تشخیص بیومدیکال نوری


توضیحات کتاب

از زمان انتشار اولین ویرایش هندبوک در سال 2002، روش‌های نوری برای تشخیص زیست‌پزشکی در بسیاری از جهات به خوبی تثبیت شده و گرایش‌های جدیدی نیز ظاهر شده‌اند. برای در بر گرفتن تمام روش های فعلی، متن به روز شده و به دو جلد گسترش یافته است.


جلد 1: تعامل نور - بافت دارای یازده فصل است که پنج فصل آن بر فیزیک اساسی انتشار نور در محیط‌های کدر مانند بافت‌های بیولوژیکی تمرکز دارد. شش فصل بعدی تکنیک‌های مادون قرمز نزدیک را برای مطالعه نوری بافت‌ها معرفی می‌کنند و تصویری از کاربردها و پیشرفت‌های فعلی در این زمینه پویا و هیجان‌انگیز ارائه می‌دهند. موضوعات شامل پراکندگی نور در سیستم های پراکنده، اپتیک خون، فانتوم های بافتی، مقایسه بین روش های حل شده با زمان و موج پیوسته و اپتوآکوستیک است.


جلد 2: روش ها با توصیف اصول اولیه و کاربردهای تشخیصی تکنیک های نوری مبتنی بر تشخیص و پردازش سیگنال های طیف سنجی پراکندگی، فلورسانس، FT IR و Raman از بافت های مختلف، با تاکید بر خون، بافت های اپیتلیال و پوست انسان آغاز می شود. در نیمه دوم این جلد، فناوری‌های تصویربرداری خاص، مانند داپلر، لکه‌های لیزری، توموگرافی انسجام نوری (OCT) و تصویربرداری فلورسانس و فوتوآکوستیک مورد بحث قرار می‌گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.