Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

اکوکاردیوگرافی ردیابی لکه

در زمینه های قلب و عروق و تصویربرداری پزشکی، اکوکاردیوگرافی ردیابی لکه (STE) یک تکنیک تصویربرداری اکوکاردیوگرافی است. حرکت بافت‌ها در قلب را با استفاده از الگوی لکه‌ای طبیعی در میوکارد (یا حرکت خون هنگام تصویربرداری اولتراسوند) تجزیه و تحلیل می‌کند.

این روش مستندسازی حرکت میوکارد یک روش غیرتهاجمی برای تعریف هم برای بردارها و هم برای سرعت است. در مقایسه با سایر فناوری‌هایی که به دنبال تعریف غیرتهاجمی ایسکمی هستند، ردیابی لکه یک تلاش ارزشمند به نظر می‌رسد. الگوی لکه‌ای ترکیبی از الگوهای تداخلی و بازتاب‌های صوتی طبیعی است.[1] این انعکاس ها همچنین به عنوان لکه ها یا نشانگرها توصیف می شوند.

این الگو تصادفی است، هر ناحیه از میوکارد دارای یک الگوی لکه ای منحصر به فرد است (که الگوها، ویژگی ها یا اثر انگشت نیز نامیده می شود) که امکان ردیابی ناحیه را فراهم می کند. الگوی لکه نسبتاً پایدار است، حداقل از یک فریم به فریم دیگر.[2][3] در پردازش پس از پردازش، می توان آن را به صورت متوالی فریم به فریم ردیابی کرد و در نهایت به دنباله های دو بعدی مستقل از زاویه (2D) و سه بعدی مبتنی بر کرنش (3D) تبدیل شد.[3][4][5] این توالی ها اطلاعات کمی و کیفی را در مورد تغییر شکل و حرکت بافت ارائه می دهند.


فهرست
1 اصول اولیه
2 صافی
3 کاربردها و محدودیت ها
4 همچنین ببینید
5 مراجع
6 ادامه مطلب
7 پیوندهای خارجی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.