Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص
Sepanta Laser Spadan

Sepanta Laser Spadan

شرکت سپنتا لیزر اسپادان سهامی خاص

تصویربرداری فوتو آکوستیک


تصویربرداری فوتو آکوستیک

با مهندس شکوفه ساتری


  

میکروسیرکولاسیون نقش های متعددی از جمله تغذیه سلول ها و تبادل مواد زائد متابولیک دارد. مطالعات اخیر همچنین نشان می دهد که برخی از شرایط بهداشتی مانند سرطان، اختلال رینود و دیابت می توانند تغییر شکل ساختاری و همچنین عملکردی در بخش های مختلف سیستم میکروسیرکولاسیون را ایجاد کنند. بنابراین، استفاده از روش‌های تصویربرداری غیرتهاجمی در دستیابی به درک روشنی از سیستم گردش خون اهمیت زیادی دارد. برخی از تکنیک‌های مورد استفاده در تصویربرداری غیرتهاجمی از سیستم میکروسیرکولاتوری شامل کاپیلروسکوپی، پرفیوژن لیزری داپلر، تصویربرداری لکه‌های لیزری پویا و کاپیلروسکوپی ویدئویی 18 است. با این حال، ظفر، شریف و لیهی 19 کشف کرده‌اند که تکنیک‌های غیرتهاجمی ذکر شده در بالا. محدودیتی دارند به طوری که آنها فقط می توانند عروق خونی نزدیک به پوست را تصویر کنند. در مشاهده رگ هایی که در اعماق بیشتر بدن یافت می شوند 22.


بیشتر مطالعات برای کمک به رفع عمق تصویربرداری کم اکثر تکنیک های تصویربرداری غیرتهاجمی انجام شده است که منجر به تحقق روش تصویربرداری فوتوآکوستیک (PI) شد. شناخته شده است که PI توانایی زیادی در حذف حد انتشار نوری برای ارائه تصویر واضحی از اطلاعات میکروواسکولار در سطوح نفوذ قابل توجهی با وضوح بیشتر در مقایسه با تکنیک های معمولی دارد. در تکنیک PI، مقایسه تصویر با دریافت نوری قوی هموگلوبین انجام می شود که به آن کمک می کند تا عروق را با دقت بیشتری تصویر کند.


پلاک آترواسکلروتیک حساس شامل اسیدهای چرب و هسته گلیسرول نکروزه است که توسط یک لایه نازک از کلاهک چرمی احاطه شده است. چنین سیستمی با نفوذ ماکروفاژها ضعیف می شود. در مطالعات پزشکی، پلاک‌هایی که دارای چنین مورفولوژی و ترکیبی هستند، شانس بالایی برای ارتباط با ACS دارند.


عفونت کرونری قلب در اثر تخریب آسیب پذیرترین پلاک و ترومبوز ایجاد می شود. توانایی شناسایی پلاک آسیب پذیر یکی از با ارزش ترین ابزارهای مورد استفاده در پیشگیری، تشخیص و همچنین درمان عفونت عروق کرونر است. علاوه بر این، آنژیوگرافی با استفاده از مجموعه ای از تصاویر دو بعدی، شکل سه بعدی را ایجاد می کند. تکنیک. آنها همچنین مزیت ارائه تصویربرداری مستقیم از دیواره شریان را دارند. با این حال، در نتیجه کنتراست صوتی محدود در بافت های نرم، تصاویر کلاسیک IVUS در مقیاس خاکستری به اندازه کافی حساس نیستند تا ترکیبات مختلف پلاک را متمایز کنند، اگرچه، از سوی دیگر، آنها توانایی استثنایی برای شناسایی در دسترس بودن کلسیم را ارائه می دهند. در سیستم لازم به ذکر است که اکثر این تکنیک ها نمی توانند به بافت پلاک تا ناحیه آدونتیتیا نفوذ کنند، بنابراین داده هایی که ارائه می دهند کامل نیستند و نمی توان از آنها برای تعیین ترکیب کامل پلاک استفاده کرد.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.